Alla inlägg den 10 januari 2009

Av tant-rosa - 10 januari 2009 16:30

...men inte så här heller!
Men som jag känner mig nu efter tre dagars konferens, då man endast flyttat sig från stol till stol...är inte heller ok. Pust stön och stånk.
Första dagen handlade om datautbildning då företaget ska börja med nytt datasystem.
Drink i baren före middagen som bestod av kallrökt lax med avokado, pinjenötter, salladslök och limecréme. Kalventrecoté med beasås, pancetta, harricots vertes och hasselbackspotatis. Rabarbersorbet med hallonkompott.
Vitt vin, rött vin, rött vin, rött vin.

Andra dagen fick vi första hjälpen kurs/information. HLR, L-ABC.
Lasse Bäckman är en riktigt duktig pedagog!
Drink före maten. Lufttorkad skinka med kronärtskocka, ärtskott och parmesancréme. Ungsbakad rödingfilé med ansjovissmaksatt färskost, dillsås och potatis. Vit och mörk chokladmousse med mocca-khalua-créme och körsbärsmarmelad.
Rött vin, vitt vin, rött vin, rött vin

Sista dagen information och diskussion om året som gått. På eftermiddagen var det repetition på datasystemet.

Alla tre dagarna innehöll dessutom 3 rätters lunch i samma stil som middagarna, fast då endast vatten till maten!! Alltså åt vi 15 rätter på 5 måltider, och då har jag inte nämnt den jättegoda hotellfrukosten! Alla som känner mig veeet hur mycket jag uppskattar hotellfrukostar ;-)

Inte konstigt att jag töjt ut magsäcken och var vrålhungrig igårkväll.
Nästa vecka ska jag vara i Sthlm måndag till fredag och få internutbildning. Hoppas självklart på äggröra och bacon på det hotellet också ;-)

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards