Alla inlägg under april 2009

Av tant-rosa - 7 april 2009 21:15

 

...som är ledig ikväll, sticker in näsan och säger GRATTIS!!
Gulligt av dig Palle.

Av tant-rosa - 7 april 2009 21:15

 

...med ljus och flaggor

Av tant-rosa - 7 april 2009 21:00

 

...bara dök upp. Trogen gäst såg att Pontan firade något ikväll...
Tack sa Pontan!! :-)

Av tant-rosa - 6 april 2009 21:00

 

Grattis min älskling! Nu är tonåren slut :-)

ÄLSKAR DIG ÄNDA UPP TILL HIMLEN!!

Av tant-rosa - 5 april 2009 21:00

 

Imorgon blir min yngsta tjugo år!!
Det var ju inte alls längesedan han hade storlek 22 i skor, kletade ner hela mitt överkast med turkos tandkräm, gav tutten till tomten och sedan svor över honom när det var sängdags.
Lite äldre frågade han mig hur man kysste en tjej, kollade på Pippi Långstrump varje kväll, inte hann med jobbiga tjejer för han hade så många pinnar och stenar att tänka på, talade om för mig att tjejer inte fick säga fan när de körde bil-de skulle istället säga herre gud vad sysslar du med?
Som 8-åring var hans livsmål att ta körkort, bli längre än mamma och bli pilot och skjuta ut sig i en schallskärm innan planet kraschade.

20 år och fortfarande mammas lilla hjärta, älskling, plutt, sviskon, gryn, citronunge :-))

Av tant-rosa - 5 april 2009 21:00

 

Här kör vi inte med mesiga små nålar, nej här ska den stora kniven användas ;-)
Just nu känns det som att jag inte riktigt hinner med mitt liv.
Fullt upp och olika projekt.
Dessutom har jag: Förkylning som sinkar mig, en företrädare på jobbet som haft noll samvete, dåligt minne vilket resulterar i flera onödiga telefonsamtal, kommit på att jag inte alls har sex veckors semester utan endast sex dagar pga att jag är nyanställd (men kommer ta några veckors obetald semester ändå), skitiga fönster, en bruten nagel,
en trötthet som är tröttande.

Vad menar ni? Större problem? Svältande barn?

Av tant-rosa - 4 april 2009 20:45

Klockan är strax före tolv, träffat de flesta på hk, sammanställt veckan, klarat av fredagens ranson vin. Visst är det då ok att åka hem?
Samtidigt som jag beställer en bil hem, ska de flesta ungarna ut.
Nej, jag är inte gammal, jag är bara Tant-Trött!!

Av tant-rosa - 1 april 2009 20:45

Sönerna medelade mig att de bokat bord på fox ikväll, så vi tre skulle ut och äta! Jaha, det var ju inte vad jag hade planerat. Mina planer var att dammsuga och svabba golv. Kan tala om att deras planer var betydligt trevligare och mysigare än att vrida svabben.
Palle på Fox är smart!! Januari-April, måndag-onsdag kör han halva priset på all mat. Gissa om där var folk ikväll :-)
Tack mina älsklingar för en mysig kväll.
Nu vaktar jag soffan en stund och de går till Tobias för att kolla fotbollen...och det vet ni ju vad JAG tycker om fotboll...gäsp!

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards