Alla inlägg under maj 2009

Av tant-rosa - 12 maj 2009 14:45

 

Hade tänkt mig en lugn promenad genom parken i skåne, från restaurangen till mitt hotell. Istället hamnar jag mitt i Kalvin Knatet. Hundra miljoner barn ska först värma upp och sedan springa.
De är ursöta när de dansar och hoppar i takt (nästan) till musik för att värma upp. Höger arm upp, vänster ben bak.
När startskottet går blir grusgången till ett enda dammoln och de drar fort iväg.
Något barn vågar inte springa själv utan måste ha mamma med sig!?!?!?
Tant-Rosas motto:Vågar du inte gå och köpa glass själv är du inte tillräckligt sugen på glass!


Av tant-rosa - 11 maj 2009 14:45

 

Uffe bestämde sig i lördags att han skulle skita i sin bokade flygbiljett söndag lunch, och istället boka en tågbiljett måndag morgon för att stanna med oss på postkodlotteriet. Efter all utdelning och firande gick vi bort till hk där jag hade bokat Hyllan. Vi var nio stycken som åt och hade trevligt.
Uffe fick höra att alla tåg var inställda och när han ringde för att kolla om det stämde så visade det sig att det var banarbete och att det skulle gå buss till Göteborg. Uffe som alla redan var trött i pannan efter 50-årsfesten blev nu ännu tröttare :-)

Av tant-rosa - 10 maj 2009 23:15

....så kände jag att det var dags att ta sig lite österut.
Att hoppa på cykeln var inte att tänka på, så det var bara till att le den.
På väg hem mötte jag Tobias, Jensa och en tjejkompis till dem.
De skulle in till stan och Tobias tyckte att hans mammi var söt då hon kom mitt på bron och stöttade en cykel.....
För första gången så provade jag att ta en brustablett som heter bakis.
Jag vill verkligen vara pigg idag när vi ska in till stora torg och se när Christel får sin vinst. Yster, Uffe och jag ska försöka få bra platser.
Hörde att även Olle har vunnit. Får se om det är flera vi känner som ska upp på scenen. Detta kommer att sändas på tv nästa vecka.

Av tant-rosa - 10 maj 2009 23:15

 

....en drink, men plötsligt bara stod den där. Sedan kom det mera vin, både rött och josa. �?l hann jag visst också med. Bra med bildbevis.

Tack så mycket! Vad gjorde jag för att förtjäna detta/dessa??

Av tant-rosa - 10 maj 2009 23:15

 

Helmysiga men kalla timmar på fox , god mat och gott vin.
Fötterna var iskalla men hjärtat varmt. Åh, vad roligt att träffa Uffe igen. Jag längtar verkligen till midsommar då Yster och jag ska till honom och Patric på deras lantställe. När Uffe var tvungen att åka gick Yster och jag till hk och tog ett glas vin.
Där träffade vi Marianne , Ronnie, Calle, Synne, Marielle och Daniel.
Marielle var planerad att föda barn denna dag, men hon kände inget annat än varma händer som ville klappa magen....

Av tant-rosa - 9 maj 2009 23:15

På söndag ska postkodlotteriet dela ut 60 miljoner på stora torg.
Därför kom Patric och hans kollegor som håller i det, hit igår.
Vi hann med att ta några glas på stan.
Uffe kommer till Halmstad idag för att gå på en 50-årsfest.
Så vi ska samlas på Trottobar i eftermiddag och ta en drink tillsammans.
Just nu känns det som att det blir en cola för min del, men det är ju tre timmar kvar så vem vet ;-)

Av tant-rosa - 9 maj 2009 23:15

För tre dagar sedan fick hon samtalet från Stockholm.
DU HAR VUNNIT!
Så Christel är en av dem som ska ta emot en vinst på stora torg imorgon klockan 16.00

Har hon vunnit tiotusen, hundra tusen eller miljonen? Det vet vi imorgon!

Av tant-rosa - 7 maj 2009 23:15

 

Jag brukar ta hand om mina fötter året runt, filar och smörjer och har tåring även vintertid.

Men ikväll kändes det extraskönt att få sätta ner dem i ett hett oljebad.
Ett glas rött till detta gjorde att njutfaktorn var hög.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards