Alla inlägg under september 2009

Av tant-rosa - 15 september 2009 12:45

 

Imorse jallade jag bort till Ysters jobb där hon hade kaffet klart. Sedan lånade jag henns bil och åkte för att hyra släp. Hem och hämtade Pontan och Jeppe. Vi fyllde ett släp till tippen och sedan fyllde vi ännu ett släp till Ysters loppis som hon ska ha i helgen.
När Jeppe jobbar står blixten stilla! Satan i gatan så snabb och stark han är. Våran soffgrupp som vi körde till tippen hann användas en sista gång.

Av tant-rosa - 14 september 2009 12:45

 

Mitt i allt stök och slit åkte Pontan iväg och köpte en gitarr!! Vi tar en paus lite då och då och oftast slåss vi om datorn. Idag var det träning på ackord som gällde. Han tränar inför grillkvällarna nästa sommar. Jag är glad inför flytten men just nu känns det som att jag mest spelar i moll :-|

Av tant-rosa - 13 september 2009 12:45

I fredags så träffade jag Jenny på hk och sedan ramlade Christel med co in också. Vi hade riktigt trevligt. När vi skulle gå så får jag en go varm kram från någon som smyger upp bakifrån och när jag vänder mig om är det ljuvliga Annika. Du är för go Annika, jag blir varmt glad varje gång jag ser dig!

På lördagen fick jag tjata ihjäl mig för att få upp Pontan som hade varit ute och var trött (läs lite bakfull) Vi åkte till lägenheten och målade lite till. På kvällen blev jag hembjuden till Yster som lagade jättegod mat. Kantarellsås kan man slicka i sig mycket och länge. Sedan såg vi några filmer innan vi bestämde oss för att däcka för kvällen.

Idag hade vi en mysig frukost och tittade på "The notebook" Har ni inte sett den, så ge den en chans och ta först fram näsduken. Sedan åkte jag hem och bytte om innan jag åkte till lägenheten för att måla. Pontan lät jag sova eftersom han jobbade nattklubb igår. Imorgon ska Pontan åka och måla och jag ska röja här hemma. Nu vill jag vara klar. Basta!

Av tant-rosa - 11 september 2009 12:45

 

Både filat ner och satt på nytt lack på naglarna. Yster small av då hon såg att JAG hade skavda naglar. Hur många fick en intressepil i ögat nu? ;-) Nu cyklar jag in till hk och ser om det är några jag känner, annars vänder jag hem igen och intar vågrätt läge. Ska ju upp och måla imorgon.
På en skala mellan 37-45 hur tråkigt är det att måla?

Av tant-rosa - 11 september 2009 12:30

 

Sista taket och två rum kvar, sedan är det trälisterna som är kvar i målningen. Tobias tog en semesterdag för att hjälpa till och vi startade dagen med frukost på plats.Sedan tog vi varsin roller och pensel och satte igång. Idag slutade vi vid tretiden för att Pontan ska ha spetsträning och jag tänkte försöka vara lite social ikväll.
Jag kommer säkert däcka över bardisken klockan sju.

Av tant-rosa - 10 september 2009 12:30

 

Den bruna väggen har nu blivit vit. Det tog ju några lager för att vi skulle bli nöjda. Jag tror minsann att jag skulle vinna tävlingen att kladda mest färg! Jösses så klantig jag är. Trampar i färg, stoppar fingrarna i färgburken, droppar färg på axeln, kliar ansiktet med vita fingrar osv. Idag var jag ensam med dessa grabbar. Stereon vi hade med oss gick för fullt och det var verkligen inte Linda Bengtzing vi spelade, men jag bet ihop och var glad för att vi fick hjälp. Halva lägenheten hann vi med. Sedan åkte vi till Gustavs och åt. Väl hemma hällde jag ut mig i soffan och väntar nu på att klockan ska bi sovdags. Zzzzz

Av tant-rosa - 9 september 2009 12:30

 

Pontans rum: Ena långväggen jättebrun. Andra långväggen stor figur som föreställer gudfadern på vit vägg i svart. Vi fick bryta vid fyra för att Pontan skulle hinna hem och duscha innan han började jobba. Jag åkte tillbaka och målade hans bägge persienngarderober, tejpade många lister och målade några. Åkte hem för en dusch innan jag ramlade i soffan med ett glas rött. Min lekamen skriiiker av ont! Imorgon ska vi köpa frukost och åka och måla.
Fyyyy, vad tråkigt det är att måla.

Av tant-rosa - 8 september 2009 13:15

 

Jag har en tjejfest varje år. Jag samlar ihop ca 20 glada pigga tanter. Alla får ha med sig varsin stol eftersom jag inte äger 20 stolar :-)
Det är olika tema varje år. Drinktema: alla ska ha med sig ingridienser till en drink och bjuda en tjej på. Kryddparty: en tjej kommer och visar vad hon har i sin påse ;-) Melodifestival: de delas in i grupper och ska skriva en text till befintlig melodi och uppträda under middagen. Musikafton: alla ska ha med sig ett instrument och spela en låt. Auktion: Ta med dig något du vill bli av med, de andra köper skiten mm mm. Jag handplockar tjejerna till denna fest. Det finns många trevliga människor, men till denna fest duger det inte att vara blyg och vänta på att bli road. Denna kväll är det tanter som slåss om att stå på scenen. Jag tror det var det nionde året sist. Hur många grabbar under årens lopp som erbjudit sig att servera endast iklädda ett förkläde vet jag inte ;-) Jag har handlat hem all mat, servetter, tallrikar, gjort sånghäften osv. Jag delar in dem i 4-5 grupper. Grupp 1 ska baka en kaka till kaffet, grupp 2 ska duka, grupp 3 ska laga maten, grupp 4 ska duka fram kaffet, grupp 5 ska diska, grupp 1 ska slänga sopor och flaskor, grupp 2 ska duka av osv osv. Jag som gjort allt förarbete går bara omkring med en drink i handen och minglar och det finns knappt någon disk alls dagen efter. Det finns endast en regel denna kväll: Prata barn är förbjudet!

Sista festen så var det Christel, Mariannes och Nettans tur att diska. Christel fick ett bryt då hon såg kakan dukas fram. Den grupp som bakade kakan hade gjort en kladdkaka i mina gamla formar jag sparat. Inga man slänger som engångs. Tre dagar efter festen hittade jag en påse med odiskade formar och en lapp: Här har du en hundring, köp nya formar. Som vi har skrattat åt dessa formar.

Christel: Ditt j-a äggahuue!! ;-)

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards