Alla inlägg under september 2009

Av tant-rosa - 3 september 2009 11:45

Pontans dörr är vrålstängd. Vi packar och rensar och han spelar musik. "Slipknot" är en grupp som spelar hård metal och jag ser detta som allt annat än musik och sång. Tacka vet jag Linda Bengtzing ;-)

Av tant-rosa - 2 september 2009 11:45

 

Idag bjöd Harrietta mig på lunch. Vi gick till JBs´restaurangskola där Matilda var idag. Restaurangen är jättefin och eleverna jobbar för fullt för att lära sig bra service. Efter maten som blev fisk, så åt vi en cheesekake.
Sedan körde Harrietta och jag runt och kollade olika loppisar. Jag vill ha ett stort men samtidigt snyggt, charmigt vardagsrumsbord. Inget IKEA.
När jag kom hem satte Pontan och jag igång med sorterande och packande igen. Lite varje dag. Goa Hanne kom med tio nya lådor.

Av tant-rosa - 1 september 2009 13:15

Nu har jag kommit till fotolådan och hittade ett foto på mig, mamma och mormor som fyllde år. Detta foto betyder jättemycket för mig, för det var just mamma och mormor som var min familj. Jag är enda barnet och erkänner att jag var bortskämd :-)
De dog med sju månaders mellanrum, och jag tror att de nu sitter på ett moln och fikar och jag vet att de vakar över både mig och grabbarna.  

Av tant-rosa - 1 september 2009 11:45

 

Både Pontan och jag tyckte det var kul att hitta hans och Tobias första bok. Vi tog en liten paus i källaren och läste. Pontan tyckte om att han började gå före Tobias men, gillade inte att jag inte hade sparat en hårlock från honom också. Jag minns att jag kunde sparat flera kilo hår från Tobias men inte hade "råd" att ta några strån från Pontan. Tobias var smal och lång och Pontan kallade vi för Buddha.
"Ottot" sa Tobias om morgonrock, vilket Pontan lärde sig och det säger vi än idag :-)

Av tant-rosa - 1 september 2009 11:30

Pontan och jag har nu städat förrådet. Ingen barnlek kan jag tala om.
Vi slet i 2,5 timmar. Tre S: Spara, Släng, och Sälj.
Hade Pontan fått välja hade vi slängt allt, men jag som ekorre tycker att just DEN grejen kan vara bra att ha. Men idag var jag riktigt duktig.
En hörna i källaren ska till tippen, den andra hörnan ska Tony hämta och köra till vår loppis vi ska ha. Hoppas jag kan hålla fingrarna borta tills dess.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards