Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av tant-rosa - 8 oktober 2009 13:15

Idag åkte jag och köpte god smörgås och kaffe, sedan åkte jag hem till Tobias lägenhet. Skönt att krypa upp i soffan och bara vara ett tag. Lite ansträngande med hans mini-lilla dator men han har iaf internet. Samtidigt tittar jag på "Efter tio" och nu gnäller jag inte över en liten miniskärm. Glocalnet kommer snart att sprängas om jag får som jag vill.
Jag ringde och anmälde flyttning 26/8 för att slippa glapp när jag flyttade in en månad senare och när jag talade med dem igår igen, så sa de att jag troligen inte kommer att ha bredband förrän om ca tjugo (20) dagar! Jag kommer naturligtvis bli kompenserad för detta bla bla bla...Gggrrr...
Vi är också väldigt trötta på att bara ha kanal 1, 2, 4 och 6.
Den gamla lägenheten är städad, besiktigad och klar och nu är krafterna slut. Försöker göra lite i den nya varje dag men vi har fortfarande lådor kvar att packa upp. Halmstads Auktionskammare kommer hem tisdagmorgon för att titta på och hämta vissa av våra möbler som helt enkelt inte får plats. Vi trivs ganska bra men känner att allt är så mycket mindre i denna lägenhet. Handyman sköter sig kanonbra och är en jättemysig och go kille. Han fixar allt vi vill ha hjälp med och jag hade honom även som hjälp i flytten.

Ni är för gulliga mina kära bloggvänner!! Jag läste att en "gäst" hade kommenterat min bild och helt ärligt är det bara ni som hetsar upp er. Jag har alltid stuckit ut och det har alltid retat vissa, så jag har faktiskt vant mig. Jag vet vilken sorts människa som lägger en sådan kommentar. Det är en intensägande beige person som inte ens �?hlensdörrarna reagerar på och öppnar sig för. Men visst blir jag nyfiken Kaninen, du som säger att du hittat hans/hennes adress :-)

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards