Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av tant-rosa - 18 oktober 2009 13:30

  Efter maten kom sällskapsspelen fram. Marie vann en solklar seger till "scattergories" men vi skrattade så tårarna rann till "Charad" Du ska rita verbet, substantivet, något tekniskt abstrakt eller ordspråk på tid och de andra ska gissa. Jag tyckte jag fick fram verbet "smuggla" jättebra med hjälp av min resväska, överkryssade flaskor och tulltjänskemannen, men tjejerna såg en låda och en enkelsäng. Kanske jag förtjänade 2an jag hade i teckning i skolan?


Av tant-rosa - 18 oktober 2009 13:30

  Prick klockan fyra igår kom Yster och Marie hit.
Vi började med Asti cinzano. Syster Marie gav mig en spruta innan vi hade hunnit till glas två. En spruta som jag tar var 12e vecka för att min omgivning ska få leva i en krigsfri zon och slippa simma i floder för att jag insett att mjölken är slut. Pontan var inte gammal då han förstod åt vilket håll en vanlig tisdag skulle gå. Han klappade mig på huvudet och försökte stoppa mina snyftningar där jag låg i soffan. De dämpades trots allt lite då han frågade: Mamma ska jag gå och köpa lite choklad åt dig?
Jag tycker Tobias var duktig som bodde hemma ända till han var 22 år, för under de åren borde jag haft tvångströja vissa dagar.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards