Alla inlägg den 4 januari 2010

Av tant-rosa - 4 januari 2010 17:45

 

Idag blir min förstfödde 28 år. För tjugoåtta år sedan var detta en riktig kämpardag. Efter tjugo timmar och massa smärta så ville han äntligen göra entré.
Hade sköterskan sagt att det blev en hundvalp, hade jag blivit lika glad. Jag var helt slut och ville bara sova, vilket fick mig att tro att jag var en dålig mamma för det stod inte i en enda bok på den tiden att man kunde bli så trött att man inte brydde sig om vilket kön eller djur det var. Tobias har alltid varit den försiktiga. Leka med lera eller fingerfärg ville han verkligen inte och äta själv ville han inte förrän han kunde torka sig själv om munnen. Hans första skor är lika vita idag som då jag köpte dem.
Baka kaka i sandlådan var ok om han fick sitta på träkanten och riva kakan efteråt fick någon annan göra, för han kunde ju få sand på sig. Jag hade kunnat skicka ut honom i vita kläder och få in en onge i vita kläder. Tror aldrig att han ens har skrapat upp ett par jeans på dagis/lekis. Med åren har han självklart blivit tuffare och om jag behöver ringa till någon myndighet och argumentera så ger jag ofta Tobias numret :-) Han kan vara envis som synden och tror man att man ska kunna övertala honom till något han inte vill så biter man lätt i gräset. Jag lyckades därför muta honom att börja dansa då han var 9 år :-)
Han är varm och omtänksam, mån om sin familj och sina vänner . Grattis mitt hjärta.
Jag älskar dig ända upp till himlen.

Av tant-rosa - 4 januari 2010 16:45

 

2009

Hur ska detta gå? Vart ska vi ta vägen. Hur ska vi kunna andas och ha en vardag? Krig?? Svält?? Vad menar ni?? Hk stänger i tre veckor! Jag tyckte jag skulle få med mig ett Harrysglas hem, så jag kunde känna lite ro. Blev då påmind om backen med tomglas jag råkade välta i baren förra helgen. "Lollo, tycker inte du att du har fått glas vad du ska ha en tid framöver!?!?" Hm, gnällig personal? ;-)

Av tant-rosa - 4 januari 2010 13:45

 

Idag blir min förstfödde 28 år. För tjugoåtta år sedan var detta en riktig kämpardag. Efter tjugo timmar och massa smärta så ville han äntligen göra entré.
Hade sköterskan sagt att det blev en hundvalp, hade jag blivit lika glad. Jag var helt slut och ville bara sova, vilket fick mig att tro att jag var en dålig mamma för det stod inte i en enda bok på den tiden att man kunde bli så trött att man inte brydde sig om vilket kön eller djur det var. Tobias har alltid varit den försiktiga. Leka med lera eller fingerfärg ville han verkligen inte och äta själv ville han inte förrän han kunde torka sig själv om munnen. Hans första skor är lika vita idag som då jag köpte dem.
Baka kaka i sandlådan var ok om han fick sitta på träkanten och riva kakan efteråt fick någon annan göra, för han kunde ju få sand på sig. Jag hade kunnat skicka ut honom i vita kläder och få in en onge i vita kläder. Tror aldrig att han ens har skrapat upp ett par jeans på dagis/lekis. Med åren har han självklart blivit tuffare och om jag behöver ringa till någon myndighet och argumentera så ger jag ofta Tobias numret :-) Han kan vara envis som synden och tror man att man ska kunna övertala honom till något han inte vill så biter man lätt i gräset. Jag lyckades därför muta honom att börja dansa då han var 9 år :-)
Han är varm och omtänksam, mån om sin familj och sina vänner . Grattis mitt hjärta.
Jag älskar dig ända upp till himlen.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards