Alla inlägg den 8 mars 2010

Av tant-rosa - 8 mars 2010 18:00

 

2009

Som ni vet så är hk (huvudkontoret= Harrys) ett kärt ställe för mig och mina kompisar och vänner. Det är vårt "vattenhål" där vi träffas och snackar skit. På helgerna målar jag mig, klär mig lite snyggt och har fått en del komplimanger då och då av mest kvinnor om att jag klär mig fräckt och vågar sticka ut. Kul kul!

Jag har varit singel i X antal år och trivs med det. Hk är för mig ganska könslöst, Jag går dit för att träffa "folket" och har inte ens en tanke på att ragga. Jag tror att jag kanske möter mannen i mitt liv i grönsaksdisken en dag.

Plötsligt står det en man i baren: Du är så kvinnlig, du verkar så frigjord, du har säkert så mycket fantasi. Kan inte du och jag gå hem och ha vrålsex?!?! Öööhhh, vaa??? Ska du inte bjuda mig på 4 drinkar först, ska du inte tala smörigt till mig, ska du inte skryta om ditt abete, ska du inte visa mig dina muskler????

Gjorde jag rätt som bad honom kolla upp sin trasiga DNA-stege??????
Inte fasiken vet jag, jag kanske har legat av mig!!!!!

Av tant-rosa - 8 mars 2010 14:00

Denna text har jag snott rakt av. Jag är ingen feminist som gapar om att männen ska minsann hålla upp dörrarna och dra ut stolarna, men hittade denna just idag den 8/3 och tycker den säger väldigt massa sanning om vårt samhälle. Tyvärr.

Först skall vi leka fint, ha förståelse för att pojkarna slåss och nyper. ta ansvar för deras oförstånd. Om de drar oss i håret är de kära i oss, får vi höra, det varje flicka skall ju vara stolt och smickrad över en pojkes uppmärksamhet. Så vi håller käften och tar det, redan från början.
Sedan växer vi upp och skall vara sexiga, men inte hotfullt sexiga. Mer Mat-Tina-sexiga, fnissigt oförargliga. Om vi knullar med alltför stor njutning, eller gud förbjude knullar för många, då vill ingen bra man ha oss. Och vi vet ju att det är viktigt att bli utvald. Kanske viktigast av allt. Så vi bantar för att vara lagom smala, men om batningen gör brösten får små så opererar vi dem. Vi skär alltså upp våra kroppar och stoppar in gegga i dem för att vara sexuellt attraktiva. Porr-snygga. Vi vaxar fittan, bleker anus, rakar benen, färgar håret och lär oss 101 sätt att tillfredsställa våra män. Så att han kan få stånd, så att han skall välja oss. För det är så vi sätter vårt eget värde. Sedan ligger vi där och fejkar orgasmer, gör alla miner som krävs och längtar efter närhet. För kvinnor gillar inte sex, vi gillar närhet. Det står i Vecko-Revyn. När vi vandrar hem efter en utekväll så vet vi om att vi riskerar att bli våldtagna, vi vet att vi kan bli tagna om vi inte vidtar försiktighetsåtgärder. Inte ha utmanande kläder, inte vara för fulla, inte vandra genom den mörka parken. Vi lever under ett ständigt hot, för vi kvinnor är allmänt gods. Männen, de där impulsiva männen, kan ta oss och använda oss när de behagar.
Så vi uppfinner våldtäktssäkra bälten, får sänkt pris på taxiresan, går aldrig hem ensamma genom den där parken. Vianpassar oss, som i en krigszon. Om vi blir våldtagna så vet vi att förövaren tilldöms ett mildare straff än t.ex en ekonomisk brottsling.
Vi vet att samhället säger oss att pengar, det är viktigt. Kvinnor? Not so much. Vi får svara på frågor om sexpartners, alkoholnivå och klädval- för vi borde ju veta att en man inte kan kontrollera sina djuriska lustar om han ser en lättklädd kvinna som är för full för att försvara sig. Vi har ju lärt oss det, varför visste vi inte bättre? Vi skall föda barn i en lämplig ålder, vi skall längta efter moderskapet.
Om vi sedan inte sköter oss rätt, om vi jobbar för mycket och ammar för lite då jävlar blir vi attackerade av såväl män som andra kvinnor. Det heliga, heliga moderskapet. Det finns ju regler- fattar vi inte det? �?r vi så jävla dumma att vi tror att det går att vara fria, jämställda kvinnor även efter att vi blivit mammor? Nänä. Då är det dags att tänka om. Frihet är för ungdomen. En mamma skall vårda, planera, baka och torka näsor-inte göra karriär och gå på spa. Men kära vänner, misströsta inte. Kraven minskar så småningom. När ni fyllt 55 så finns det inte en jävel som bryr sig om dig längre. När dina pattar hänger lite för lågt, när du inte längre kan användas till sex, barnafödande eller annan valfri kvinnouppgift. Då är du plötsligt könlös och ointressant. Då kan du slappna av.
Så idag är det vår dag. Grattis. Idag berättar tidningarna hur långt vi kommit och hur jävla frigjort härliga vi är här i Sverige. Så låt oss glädja oss åt det när lönekuvertet visar att våra barns pappor gör ett viktigare jobb än vi, när vi utför 80% av allt hushållsarbete, när vi blir våldtagna, borträknade, köpta och sålda.

Glöm inte att vara tacksamma tjejer, för bitterhet är ju så jävla osexigt.




 


Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards