Alla inlägg den 17 mars 2010

Av tant-rosa - 17 mars 2010 14:15

Min kusin Nonne kan alltid få mig att gapskratta. Kvinnan är så ovetandes rolig så jag kan kissa på mig varje gång vi pratar. Hon är så nördig och oteknisk så t om tant verkar vara ett tekniskt geni. Hon har inte ens en mobil, för att hon inte förstår sig på den. Fattar ni? Igårkväll ringde Nonne mig och det är ett under att jag inte körde av vägen flera gånger pga gapflabb. Ikväll ska vi träffas på hk tillsammans med ett gäng andra tanter. Vi ska äta och ta ut några hästar tills på fredag då vi är elva tanter som ska gå på Halmstads tjejtrav. Om några timmar kommer "Hyllan" att lyfta :-)
Denna bild tog Tobias på sin fikarast idag. Tant vill också ha Nonne som chef :-)


 Nonne kom till hk väl förberedd igår. Piskan i handen och löständerna redo för att "vara på bettet" Innan maten kom så kollade var och en igenom hästarna och deras söta namn och sedan valde vi de som vi hade flest röster på. Nonne som hade en femma på ryggen var trogen den genom alla lopp och någon gång käckade hon till det med en elva också. Självklart blev det spekulationer om vad vi ska göra med den stora vinsten. En helg i Köpenhamn i vår är iaf solklart.
 
Själva travkvällen var kanon.
Välkomstdrink och goodiebag från bl a Depend och Amore startade vår kväll. Buffén var otroligt god och stämningen på topp.
Alla redan här visste vi att vi vill tillbaka hit i september på nästa tjejkväll. Detta var en succé!!
Nonne kände att hon hittade en kompis och fick prova hans hjälm för att se om den var bättre än den hon hade i onsdags.
Den hade vi behövt när vi sedan åkte in till stan och gick på premiären av Club Baronen där de tyvärr släppte in på tok för mycket folk. Det var iaf bra musik och gästartist var Mats Ronander.

Ett pucko kom in på damernas. Jag har inget emot att en grabb gör det, men jag blir störd om han tränger sig före i kön. När jag talade om det för honom så berättade han för mig att jag var fet och skulle vara tyst. Då tog jag till klassikern:
Jag är fet, Du är ful-Jag kan banta! Jag hörde inte hans eventuella svar pga jublet som uppstod ;-)
Idag är tant glad över det molniga vädret, då kan hon utan dåligt samvete ligga i soffan för att spinna katt och piska svans :-)
           

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards