Alla inlägg under mars 2010

Av tant-rosa - 5 mars 2010 11:30

Nippis har fått jobb som reseledare i Grekland.
Ifjol jobbade hon på Hyllinge buss. Hon tog med sig pensionärerna till spanien i tre veckor sedan hem i någon vecka för att återvända till Spanien i tre veckor. Denna gång ska hon vara borta i åtta månader. Hon ska stå på egna ben utan föräldrar och bästa vännerna. Jag tror hon kommer att växa otroligt mycket som människa, men jag hoppas att samma galna, underbara, fina, mjuka Nippis alltid kommer finnas kvar. Den Nippis som har blivit som en dotter för mig. Nippis som brukade skriva små lappar, lägga söta chokladbitar på min kudde, riva mitt kök, ta alla filtarna i huset, planera så gulligt, byta kläder 12 gånger innan hon bestämt sig. Den Nippis som senast förra helgen väckte mig med sms klockan fyra på morgonen med ett meddelande om att hon saknade mig. Åh, vad jag kommer att sakna dig mitt hjärta. Kan alla redan nu känna en tår.

Jag hoppas verkligen att du har fått ditt drömjobb och att du kommer att stortrivas. Att hemlängtan bara infaller korta stunder och att du sedan kommer njuta i fulla drag, lära känna många nya och roliga människor, få se mycket och verkligen leva.
Jag vill även att du ska läsa Pippis ramsa varje kväll:"Kära lilla krumelur, jag vill aldrig bliva stur!" Tänk på att inte säga stOr för då kommer du istället att bli lång som en giraff!

PUSS

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards