Alla inlägg den 6 april 2010

Av tant-rosa - 6 april 2010 14:30

Idag fyller mini-svullo, lill-budda år. Pontan var så tjock när han var liten så han rullade fram. Det försvann så fort han började gå, men vi hann att skaffa honom några smeknamn innan dess. Han var aldrig någonsin stilla när han väl fått grepp på att gå. Honom kunde man inte släppa med blicken en halv sekund för då var han iväg på egna äventyr. Mamma var inte så noga att ha med sig, för hon ville ju inte klappa ormar eller klättra högst upp i en trädtoppar iallafall. Gungan skulle gärna slå runt, annars var det inte högt nog. Tjejer var bara trams för han hade ju fullt upp med att samla på stenar och pinnar, alltså mycket viktigare saker. Då han som 5-åring förklarade för mig att barn kommer till genom att det vita som pappa har i punKten åker in i mamman men att han glömt hur, så pustade jag ut :-) Första kyssen gissade han sig till som 8-åring men frågade mig sedan hur man kysser rätt. Då jag hade förklarat så pustade han ut och var nöjd och sa att då HADE han gjort rätt. Pontan har alltid varit framåt och oblyg. Lärarna i skolan hade sura miner för att han alltid var sen i klassen och log stort för att det var han som höll upp dörrarna för dem. Han har alltid varit en drömmare som ena dagen ska åka jorden runt och nästa dag något helt annat. Hans mål som 8-åring uppfyllde han iaf tio år senare: Ta körkort och bli längre än mamma. Jag vet inte vad hans mål är i skrivande stund men jag vet att han kommer att lyckas med vad han än tar sig för. Grattis min skatt. JAG ÄLSKAR DIG ÄNDA UPP TILL HIMLEN.

 

Av tant-rosa - 6 april 2010 14:30

  

Idag fyller mini-svullo, lill-budda år.
Pontan var så tjock när han var liten så han rullade fram. Det försvann så fort han började gå, men vi hann att skaffa honom några smeknamn innan dess.
Han var aldrig någonsin stilla när han väl fått grepp på att gå. Honom kunde man inte släppa med blicken en halv sekund för då var han iväg på egna äventyr. Mamma var inte så noga att ha med sig, för hon ville ju inte klappa ormar eller klättra högst upp i en trädtoppar iallafall. Gungan skulle gärna slå runt, annars var det inte högt nog. Tjejer var bara trams för han hade ju fullt upp med att samla på stenar och pinnar, alltså mycket viktigare saker.
Då han som 5-åring förklarade för mig att barn kommer till genom att det vita som pappa har i punKten åker in i mamman men att han glömt hur, så pustade jag ut :-) Första kyssen gissade han sig till som 8-åring men frågade mig sedan hur man kysser rätt. Då jag hade förklarat så pustade han ut och var nöjd och sa att då HADE han gjort rätt. Pontan har alltid varit framåt och oblyg. Lärarna i skolan hade sura miner för att han alltid var sen i klassen och log stort för att det var han som höll upp dörrarna för dem. Han har alltid varit en drömmare som ena dagen ska åka jorden runt och nästa dag något helt annat.
Hans mål som 8-åring uppfyllde han iaf tio år senare: Ta körkort och bli längre än mamma. Jag vet inte vad hans mål är i skrivande stund men jag vet att han kommer att lyckas med vad han än tar sig för.
Grattis min skatt. JAG ÄLSKAR DIG ÄNDA UPP TILL HIMLEN.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards