Alla inlägg den 13 april 2010

Av tant-rosa - 13 april 2010 19:15

2009

Jag och storebror fixade en överraskningsfest för Pontan på långfredagen. Detta har varit planerat sedan ett bra tag, Jag bad bästaste chefen Palle att lura i Pontan att han skulle servera i en festlokal.
Sedan sa jag till fyra av hans kompisar att säga till resten av kompisarna och de fick anmäla sig till mig.

Skärtorsdagen tog både Tobias och jag semester för att handla, fixa, skära kött och frukt. Vid halv sju stack vi in på hk för att lämna ett stort påskägg till personalen, ta ett glas rött och sedan vidare till lokalen för att dekorera och duka.


Alla samlades strax före klockan sex och Pontan kom dit totalt inställd på att jobba tjugo över. Blank i ögonen gick han runt och kramade både gamla och nya kompisar. Vi blev 40 stycken.

Storebror höll tal så att flera började gråta. Det var verkligen ett av de bästa tal jag hört. Deras syskonkärleken är enorm.

Det var en rolig fest som inte slutade förän framåt tretiden.

                               

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards