Alla inlägg den 8 maj 2010

Av tant-rosa - 8 maj 2010 11:00

     

Ikväll spelar Drott SM-final i Malmö. 12 bussar har åkt dit för att heja på Halmstadlaget. Vi andra som inte fått tag i biljetter ska se matchen på hk.
Vi tänker vara där en stund innan, för det är viktigt att stretcha och värma upp. Hoppas ingen tagit tants plats som hon bokade i baren i natt ;-)

Jag lyckades ta ett ståbord i gången och dra fram ett gäng barstolar runt det, så vi 9 som samlades på hk satt, såg och hade roligt med tre tv-apparater omkring oss. Hanne som duckar varenda gång en kamera kommer fram, var så inne i handbollen att jag kunde fota fritt.

Marianne döpte "dagens" som dracks större delen av kvällen. ROSévin, sprite och massa HALLon.
Det vet ju alla att tant älskar att dricka ur sugrör. Mumsfillibabba :-)
Jessica, sluta skräm tant!
Emelie, lita aldrig på tant!
:-))))


Av tant-rosa - 8 maj 2010 10:45

Hanne och jag bestämde igår på väg in till stan och hk att det var dags för en tävling igen och att det var alltför länge sedan vi haft någon. Så vi bestämde att den som först får in tre ritade substantiv från tre okända personer, skulle vinna.
Jag fick syn på "Tant vin" och Anders som stod i en klunga med folk i lilla baren. Kalle ritade ett hjärta, Pelle ritade ett vinglas och Anders bror Jörgen ritade en snopp. Jörgen kanske är snabbast i världen på pingis, men snoppritandet kan vilken kines som helst slå honom i. Så jag var inte först att lämna in lappen i baren och får nu bjuda på Asti på stranden en skön sommardag.
Värre förluster har tant drabbats av ;-)

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards