Alla inlägg under maj 2010

Av tant-rosa - 17 maj 2010 12:30

 

2009

Aftonbladet: Bengt är en äkta seriemördare. Och då talar vi inte antal offer. Då talar vi beteende. Han återvänder till offret, betraktar sitt verk och njuter av det. Han tar troféer som han vårdar ömt och tar fram när han vill återuppleva det han gjort. Tant-Rosa: Bengt bodde i Halmstad i flera år. Vi bodde grannar och umgicks ofta. Han var barnvakt åt Tobias ibland, jobbade som vakt på en krog i stan och jag brukade stanna kvar för att åka med honom hem och känna mig trygg!!!!

Av tant-rosa - 17 maj 2010 12:15

 

2009

Jeanette och Jonas var på hk en stund, sedan försvann de och när de kom tillbaka hade Jeanette tatuerat en ödla på varje sida om halsen!!

Andra går bort till Hemköp för att köpa mjölk eller grille till kvällen!!

Av tant-rosa - 17 maj 2010 12:15

 

2009

Cyklade in till hk igår eftermiddag.
Träffade Synne, Calle, Anette, Peter, Ronny, Bengt mm mm.
Yster kom lite senare för hon skulle först fixa till sin kyckling.
Harriet var också lite sen. Hon hade varit på bh-bandsvisning!
Just det, inte bh, utan bara banden! Tydligen jäääättefina.

Hm, kanske skulle kolla sina band och sy på några pärlor...

Av tant-rosa - 16 maj 2010 11:15

Jag förbokade biljetter till "The perfect Party" hos Minna men de har även gått att köpas i vissa affärer och salonger men är nu slutsålda. Tant ska börja mjuka upp skrattmusklerna och förbereda sig inför en helkväll med de bästa :-)

Vi vet inte vart de fyra timmarnas förfest tog vägen, men plöstligt var det dags att gå. Vi gick genom Ysters garage och innan vi visste ordet av så var vi plötsligt på lilla torg. Smidig genväg :-) Vi välkomnades med ett paket lösögonfransar, flera rabattkort i olika affärer i stan och valfritt Dependnagellack. Rosévinet tog aldrig slut, snittarna och ostbrickan smakade kanon.
Stämningen var både i tak och på topp. Helt otroliga utlottningar skedde under kvällens gång. Vi fick skriva våra namn och mailadresser på våra biljetter och lägga i en skål när vi kom. Det var sedan dessa som drogs och ropades upp.
Bland vinsterna fanns locktänger, hårprodukter, tandblekningar, massa kläder, skor, klockor, hudvård och mycket mycket mer. När vi trodde det var slut, så visade det sig att Minna endast tyckte det var dags för en paus och de fina draperierna drogs isär för massa rosa drinkar. Sedan fortsatte den helt otroliga utlottningen. Biljetten till denna kväll kostade 100 kronor och vi var 200 stycken som fick en oförglömlig kväll :-)))

Monica vann ett armband värt 1000:-
Depend hade sponsrat med 20000 kronor
Vila och många andra affärer låg på 12-15000 kronor
Alla gillar Minna och hennes idé :-)

           

Av tant-rosa - 14 maj 2010 11:00

1980 var jag 19 år gammal och arbetade som städerska på Grand hotell. Jag och kompisen Mia hade fri tillgång till Nutella som låg i stora lådor i restaurangens skafferi. Då var det små askar med tillhörade skrapa. Varje morgon så stoppade vi fickorna fulla med askar innan vi tog hissen upp för att städa rummen. Då kunde jag äta vad jag ville och vägde endast 45 kilo. Idag går tant upp 7 kilo bara hon tittar på burken med den underbara Nutellan som nu för tiden ska ätas med sked eller bres på macka.
I många år hade jag storlek 34-36 i kläder. Även fast det var minsta storleken, tvingades jag ändå sy in midjan.

Kanske tant ska börja med Nutelladiet ¿¿¿

Av tant-rosa - 12 maj 2010 20:15

 

2009

Javisst javisst, nu är det gjort, man lär sig liksom.
Ifjol var jag inte ute i lika god tid som nu. Så här hade jag skrivit ang biljetter i min ”redogörelse” för prideveckan 2008:
Efter att jag i flera dagar förgäves sökt biljetter till schlageraftonen på pride inne på nätet, så fick vi veta att de skulle släppa fler biljetter kl. 12.00 samma dag. Så yster och jag steg upp i ottan och halv nio tågade vi med filt under armen till seven-eleven butiken för att inhandla kaffe, macka, nudlar, dricka och tidningar. Sedan tog vi en taxi till prideingången. Där satt vi ifrån 9 till 12. Man kan tycka att det var långa tre timmar, men icke alls. Vi träffade mysiga roliga folk och arrangörerna gick runt och serverade kaffe och vatten (annat än i Halmstad) Yster och jag hade nr 2 och 3 i kön, så 1an ville vi slå ner, men hon visade sig vara för trevlig för det!! :-)

2009 blir det alltså mer tid på Uffe och Patrics balla med josa vin före schlageraftonen! :-)

Av tant-rosa - 10 maj 2010 20:00

 

Hennes karaktär stämmer bäst på mig. Blyga försiktiga Charlotte är jag absolut inte och inte heller vimsiga Carrie trots att jag skulle ge bort mina barn för hennes garderob. Samantha kunde jag jämföra mig med för några år sedan. Miranda är den jag är mest lik och den jag VILL vara mest lik.
Fast kanske inte rödhårig då ;-)

Åh, vad jag älskar dessa brudar :-)

Av tant-rosa - 8 maj 2010 11:00

     

Ikväll spelar Drott SM-final i Malmö. 12 bussar har åkt dit för att heja på Halmstadlaget. Vi andra som inte fått tag i biljetter ska se matchen på hk.
Vi tänker vara där en stund innan, för det är viktigt att stretcha och värma upp. Hoppas ingen tagit tants plats som hon bokade i baren i natt ;-)

Jag lyckades ta ett ståbord i gången och dra fram ett gäng barstolar runt det, så vi 9 som samlades på hk satt, såg och hade roligt med tre tv-apparater omkring oss. Hanne som duckar varenda gång en kamera kommer fram, var så inne i handbollen att jag kunde fota fritt.

Marianne döpte "dagens" som dracks större delen av kvällen. ROSévin, sprite och massa HALLon.
Det vet ju alla att tant älskar att dricka ur sugrör. Mumsfillibabba :-)
Jessica, sluta skräm tant!
Emelie, lita aldrig på tant!
:-))))


Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards