Alla inlägg den 2 juli 2010

Av tant-rosa - 2 juli 2010 12:45

2009

Vi tog en taxi till travet och sprintermästaren strax efter fem igår.
Tog den traditionella räk/kräft rullen och en öl. Kollade programmet och såg ut lite hästar.
Mina kunskaper slutar vid att jag kan se hur många lopp den sprungit detta året, hur många gånger den då placerat sig, vem som körde den, hur långt loppet är och om det är autostart, så namnet har viss betydelse också. Merlot sprang in 149 kronor åt mig :-)
Klockan nio var det 26 grader, och de kalla ölen satt fint. Jag spelade sammanlagt för 200 kronor och vann 173.

fter travet förde taxin oss tillbaka till stan och vi tog ett glas rosé på ”Tre hjärtan” Sedan gick vi till hk, där det inte var mycket folk, men vi hade roligt ändå. Blev ”uppraggade” av två grabbar som fick med oss till B&B där vi spelade biljard. Herre gud vad jag suger på biljard!! :-)
Men vi kämpade på tills de stängde klockan tre.

Idag funderar jag på hur nattens drottning kunnat bli dagens vrak och vem som lagt en död bäver i min mun.
     

Av tant-rosa - 2 juli 2010 12:15

Idag åkte sönerna och jag ut till Micke för att Pontan och jag hade tid för klipp efter varandra. Tobias satt i en fåtölj och pustade. Då de kom hem vid femtiden imorse efter en galet kul kväll i Tylösand så var de både trötta och bakfulla.
De första timmarna hade vi ingen vidare kommunikation med Tobias, om inte mm, aha, aa ska kallas att konversera. Men vi hade mysiga timmar på stranden innan vi drog oss till After beachen och "Drängarna" Jösses vilket ös de gubbarna har!

     

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards