Alla inlägg under juli 2010

Av tant-rosa - 15 juli 2010 11:30

Eftersom sönerna var på Öland på min födelsedag, så ville de fira mig igår. Först satt vi på ballan med drinkar, shots och presentöppning innan vi gjorde oss iordning och åkte in till stan. Vi satte oss på "Bakfickan" där mamsen blev bjuden på mat. Sedan besökte vi "Shotluckan" och Johan och Kim serverade Harry Potter och Mums. Tack mina älsklingar för en mysig kväll.

       

Av tant-rosa - 14 juli 2010 23:45

 

2009

Tobias ville åka till Väla i Helsingborg för att köpa sig en pacemaker.
Han är en äkta teknikbög och det är ju inte efter mamsen han fått det, det vet vi ju alla :-|

Jag följde med och sprang i affärer. Innan vi åkte hem åt vi middag på restaurangtorget. Mysig eftermiddag/kväll.

Av tant-rosa - 10 juli 2010 11:30

Vi drog husvagnen till Skrea strand. Efter att vi handlat all mat och packat vagnen så drog vi fyra tanter iväg. Halmstad-Falkenberg är bara fyra mil men det är ändå bort. Här ska vi ligga på stranden, mysa, festa och ha roligt. Vi kommer troligen inte vara så utvilade när vi kommer hem på söndag.

 

Vi beställde mat och kanal fyra lagom till klockan åtta i restaurangens bar. Vi var nyfikna på hur Postkodskampen såg ut på tv och hur konkurenterna såg ut.
Inte gjorde de bra tv. Vänta till nästa vecka så ska ni få se på magplask och tävlande som bjuder på sig själva. Yster inser hur hon troligen kommer se ut i tv nästa vecka :-0

   

Efter frukosten drog vi ner till stranden. Dit var det ca 100 meter.

         

Vi grillade och vi njöt. På kvällen åkte vi in till stada. Ja massa skratt blev det.

       

Av tant-rosa - 8 juli 2010 15:30

2009

Dagen började med att sönerna stod vid min säng och sjöng med flera ”ket” i famnen.
Sedan gick vi ner till Grand hotell där jag blev bjuden på hotellfrukost.
Det är bland det godaste jag vet. Efter frukost packade de och sa hej då till mamsen innan de åkte till Hultsfred.

Tanterna var punktliga. De kom klockan fyra och då hade jag hunnit fixa pastasallad, potatissallad, parmaskinka, pate´ mm mm.
Jag fick Asti, fina blommor och högtalare till min laptop. Sedan jädrar drog vi igång festen.
Nu jädrar kan jag njuta av Spotify på ballan.

               


Av tant-rosa - 8 juli 2010 13:15

Jag blev hämtad av Yster i morse och vi åkte till Mårtensson och åt hotellfrukost.
Det har aldrig regnat på min födelsedag utan varit strålande solsken så lite snopet är det att jag inte kan ligga på stranden några timmar. Men tant får roa sig med annat idag då hon fyller fyrtifuckingnio :-)


Just när jag kommit hem från hotellfrukosten så ringde pappa Peo. Han har inte mått bra på ett bra tag och nu när han gjorde det, så ville han ut till golfklubben för att träffa de andra gubbarna i några timmar. Så vi bestämde att vi skulle träffas utanför honom, så slapp han att gå mer än till bilen. Han har som tur är sin egen golfbil på klubben så det är inte många steg om dagen han orkar med. Puss och kram och önskan om en bra födelsedag fick jag tillsammans med ett kuvert med "en peng" som han säger.
Tack tack pappa, nu är hela sommaren räddad.

Sedan laddade jag där hemma. Galiano och turkisk peppar, efter att Astin tog slut.
Hanne och Yster kom i tid och de fick Asti som jag hade hällt lite röd karamellfärg i. När ska Asti vara rosa om inte på min födelsedag så säg?
Sedan kom shotarna fram. Jag ökade på tempot lite, för tant visste något som de inte visste ;-) Galliano och turkisk peppar varvades mellan lite "ket" jag fick.

När klockan var tio i sju, så sa jag till dem att de hade fem minuter på sig att kissa, måla läpparna eller vad de nu ville göra. Snopna och överraskade fick de lite bråttom att samla ihop sig. Det var inte helt lätt att få iväg dem på cyklarna för de visste inte att jag hade en tid att passa och att jag visste att "någon" hade fått en nyckel och skulle komma hem till mig för att hämta saker. Där och då kom jag på att guide som ska hålla ihop en klunga turister, ska jag nog inte bli :-)

När vi kom till Fox så väntade de tre ölen och de tre jägerglasen som jag i förväg hade beställt av pärlan Anna.
Vi fick ett bord och jag satt och väntade på ett sms från "någon" som skulle meddela mig när allt var klart. Skratt och skröl fick de andra gästerna att nyfiket undra vad som pågick.

När ölen nästan var uppdrucken så kom meddelandet att allt var klart, så jag försökte ännu en gång få iväg tanterna. När jag trodde jag hade "samlat ihop de två" och bara skulle besöka damernas en liten stund, så hade en av dem beställt shot i baren när jag kom tillbaka.
Jaha tack så mycket.
Upp på cyklarna igen och deras miner då jag vände min cykel mot hemhållet är minnesvärd.

Under några träd hade "någon" dukat upp mitt bord och de saker jag hade packat ner i en väska.
Räkor, vitlöksbröd, romsås, ostar, kex, rosé och lite shot såklart. Allt var dukat i rosa och i träden hängde både ballonger och serpentiner. Bonus var att det spelade ett band på bastionen som inte tant hade bokat. Folk som gick förbi tittade, skrattade och sa att det såg himla mysigt ut.
De timmarna vi satt där kommer vi minnas mycket mycket länge.

Tanterna försökte både muta och locka mig för att få veta hemligheten om vem "någon" var, men ännu i skrivande stund är de ovetandes.

När vi kände oss färdiga med mat och dryck så lämnade vi vårt bord och jag messade "någon" som kom och hämtade allt för att köra hem det igen. Jag tog med dem till Shotluckan som är ny i Halmstad.
Vilken rolig grej alltså. Kim och Johan har verkligen kommit på sommarens hit. Olika och VÄLDIGT annorlunda shotar serverades. Vi startade med en Scout, där vi fick en Marshmallows på en grillpinne och som vi fick ha över öppen eld som tändes upp på bardisken.
Sedan skulle vi doppa den i något gott så den svalnade, stoppa den i munnen och sedan skölja ner den med det gottiga. Chokladshotar och några andra provade vi på. Varför har inte tant kommit på denna lysande idé? Ett hål i väggen, en lucka och sedan servera roliga shotar under en sommar. Wow.

Efter shotarna sa jag till dem att nu är det fri lek, så nu fick de göra vad de ville. Vi cyklade då bort till hk, där det inte var mycket folk. Nöjda med kvällen och lite vin tog vi oss hem, var och en till sitt och "någon" hade ställt tillbaka allt snyggt och prydligt.
TACK än en gång!

                           

Av tant-rosa - 7 juli 2010 13:30

2009

Denna tajta t-shirt köpte jag i Tantolunden och hade skitkul i resten av sommaren. Ett år blev det en armbandsring. Året därefter köpte jag asfräcka örhängen, och ifjol blev det en josa boa.
Undrar ju självklart vad det blir detta år.

 

Av tant-rosa - 6 juli 2010 13:15

2009

I lördags drog jag i väg ett sms till flera kompisar och bad mina söner göra likadant: ”Kom till stationsparken klockan fem på söndag, ta med egen dricka och glatt humör så spelar vi kubb och volleyboll”.
Vi blev ett glatt gäng som hade riktigt roligt och åldrarna spände mellan
17 och 49.
När klockan var nästan tio så ringde vi efter pizzor. Myspys att äta pizza i det gröna. ”Ongarna” följde med hem i väntan på att Tobias och Pontan skulle duscha och byta om, sedan drog de in till stan. Tant gick och lade sig.

Tack alla som bjöd på sig själva och gjorde en kanonkväll.

             

Av tant-rosa - 5 juli 2010 13:00

2009

Direkt när jag kom hem i natt tog jag en dusch.
Klänningen var helt genomblöt efter dans och trängsel i värmen.
Sedan tog det inte många sekunder innan jag somnade.
Jag hörde alltså inte när Pontan kom hem. När jag vaknade imorse hade jag fått ett MMS med orden "Jag älskar dig" Med ett leende öppnade jag det och såg då denna bild.

Sov inte lugnt Pontan, du vet aldrig när mamma ger igen.

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards