Alla inlägg under augusti 2010

Av tant-rosa - 21 augusti 2010 11:45

 

2009

PONTAN OCH JAG SKA FLYTTA. Vi ska lämna vår älskade lägenhet i stan.
Vi ska inte längre ha en 4a på 102 kvm, 3,50 i takhöjd, stukatur, spegeldörrar och kakelugn. Vi ska inte längre bo granne med Tobias.
Vi har inte råd med den längre eftersom jag fortfarande är arbetslös.
Nu har vinden vänt och vi har fått en annan lägenhet. Vi blev bägge kära i vårt nya hem som inte bara är fyra väggar utan har charm och är lite annorlunda. En 3a på 81 kvm, och önskemål om balla och badkar infriades också. Så från 1 oktober bor vi vid Örjans vall :-)

Av tant-rosa - 18 augusti 2010 11:30

 

2009

Han rapar så duktigt, han kan säga mamma, han gick 10 steg idag, han kan knyta sina skor, han kan stava sitt namn.
Allt detta är godkänt att skryta om, men när de vuxit upp så är det plötsligt fult att vara stolt över sitt/sina barn.
Jag är inte äldre än att jag minns hur det var och jag var inte dum heller. Jag sa aldrig "det skulle inte mina barn göra" för det var oftast DE barnen som var värst på stan. Självklart anar jag att det finns saker som sönerna gjort som jag helst inte vill veta idag. Men jag tror och hoppas att mina barn har förtroende för mig och skulle komma till mig om det behövdes.
Så jag sticker ut hakan och säger:
Är det något jag lyckats med här i livet så är det mina barn.
De är artiga, trevliga, starka, måna om sina vänner och har stor social kompetens.

Jag är JÄTTESTOLT över mina barn och älskar dem ända upp till himlen.

Av tant-rosa - 15 augusti 2010 12:00

Bröllopet var det mest romantiska, gulligaste, sötaste jag någonsin varit på. Då är det väldigt roligt att det var kusinens bröllop, henne jag alla redan är så stolt över.
Vi samlades ute på en udde, såg brudparet komma och redan då började jag gråta. Vigselringarna låg i en av håvarna som sönerna bar på. Både brudpar och söner var barfota.


Deras gudbarn spelade och sjöng "Gabriellas sång"        

Inga risgryn här inte. Snäckor fick de över sig.    

Sedan åkte de iväg på en pimpad flakmoppe, självklart med Ninas rosa cykelkorg. Sa jag att Nina och jag är släkt?


   

Middagen är igång och det är många tal och spex. Bruden gråter av skratt och vi andra gråter av gråt då det är så fina tal. Talet som bruden höll till sin man fick nästan alla av de 65 gästerna att bli tårögda. Tant hade inte mycket mascara kvar. Jag fick veta av toastmastern att jag var nummer sju som talare. När sjuans klocka klingade var jag redo att resa mig upp, men då var det brödernas tur, när åttans klocka klingade var jag redo att resa mig upp, men då var det någon annans tur. Jag fick idag veta att de hade krävt att få vara före mig, för de mindes mitt tal jag höll för 12 år sedan på kusin Beppes bröllop och ville inte känna att de lika gärna kunde riva sönder sitt tal efter mitt. Smickrande, mycket smickrande men de tog nog i lite grann. Hehe...

   

Bruden ville kissa. Hon ville även skynda sig, för det var tillåtet att kyssa brudgummen så länge hon var borta. Jalla jalla liksom.

 

Anna var sig lik. Roligt att träffa henne.


Gästerna var idag bjudna hem till de nygifta där de bjöd på ceasarsallad, varmt gott bröd och god dressing. Kaffe och hembakade vaniljhjärtan. Det var fint väder idag också så det var så mysigt att sitta på massa filtar i trädgården.
Brudparet som anlände nästan samtidigt som gästerna hade sovit på annan plats.

Brudens bror och min kusin Beppe var inte den enda som var trött idag. Alla var lite sega och jag som inte har småbarn kunde njuta av vetskapen att jag inte behövde vara allert och hålla igång eftermiddagen utan fick faktiskt tillåtelse att "däcka" i soffan. Efter puss och kram till Nina och Micke så styrde jag färden hemåt.



Som sagt, varit på en del fina bröllop genom åren, men detta bröllop tog priset i romantik. GRATTIS ljuvliga människor.


   

Av tant-rosa - 15 augusti 2010 11:30

2009

Jag hämtade Harrietta igår och sedan fixade vi mat här hemma.
Efter maten struntade vi i dessert, utan drack Galliano istället.
Skål och botten upp. Det var då hon såg lampan och tyckte den var snygg. Hade aldrig sett den hängandes i matrummet förr. Konstigt tyckte jag med tanke på att den inte är nyupphängd, utan hängt där sedan 2003.
Ursäkten som skulle funka är att det trots allt är 3,50 i takhöjd.

 

Harrietta och jag åkte som vi tidigare bestämt hem till Jenny och Per.
Vi festade och valde låtar från spellistan på tv:n.
När Per valde bordellmammans visor så gjorde det inget att jag inte kunde se på det avståndet. Herre gud vilka texter.
Tobias som jobbar på Synsam och sagt en miljon gånger i några år att jag behöver glasögon, börjar närma sig slutet på sitt tjat.
Men jag kanske väntar några månader till ;-)

 

Vid halvtolv tog vi en taxi till "The corner" och schlageraftonen.
Åldern är ändrad till 18 och ölen kostar 19. Jösses vilken skillnad att stå i baren med småungar än med folk som fyllt 30. Ingen social kompetens eller hövlighet alls. De ska bara fram helt enkelt.
Kvällen var sådär och vi stannade inte tills det var slut.



Av tant-rosa - 15 augusti 2010 11:15

2009

Jag hämtade Jenny och Per vid sextiden igår. Sedan åkte vi hem till mig och hade trevligt på min balla. Drinkar och shots varvades.
Vi spelade varierande musik och jag blev lika överraskad varje gång Per började digga till schlagerlåtar. Han kunde de flesta låtar, men det blev tvärstopp och gapflapp från Jenny och mig då vi hörde honom sjunga
"Jag säger till på måndag" för Jenny och jag är uppfödda med att han ska "ringa på fredag" :-)

Efter skrivande i gästbok med mina läseögon och flera protester från den motionerande Jenny så fick Per och jag in henne i en taxi och vi åkte till hk.

 

Av tant-rosa - 15 augusti 2010 11:00

2009

På hk var det inte så mycket folk men humöret fick inte en chans att sjunka då Emelie och Ida kommer springandes ut på uteserveringen för att hämta mig. De hade beställt "Candyman" av söta discjockeyn Veronica.
Ronnie, Marianne, Harrietta och många andra kända ansikten gjorde kvällen kul. En stund innan jag skulle hem så njöt jag av Tommys sällskap i dörren. Han tog ett kort på söta Ida och mig.

Ikväll kommer Harrietta hit och vi ska grilla innan vi åker till Rotorp på förfest. Ikväll har nämligen Penny temat "Schlager" på schemat, så ikväll ska det diggas :-)

 

Av tant-rosa - 14 augusti 2010 11:00

2009

Jag och sönerna var på hk igår för att äta vingar och mysa.

När de sedan gick för att lyssna på Maggio så hoppade Harrietta över till mitt bord. Vi hade massor att prata om och tiden gick fort. Killarna kom tillbaka och tvillingarna Malin och Matilda svängde inom för att säga hej. Harietta, Matilda och jag följde med grabbarna bort till Fox och karaoke.
På tolvslaget fick Matilda en stor paraplydrink av dem och flera
har-den-äran-på-födelsedagen-kramar.

Grattis Malin och Matilda på eran dag!

 

Av tant-rosa - 13 augusti 2010 11:15

2009

Igår var Yster och jag bjudna på middag till Jenny och Per.
De hade även bjudit Ulle och Musse så någon tystnad blev det aldrig tal om ;-)
Före maten satt vi på deras altan med en jättegod drink. Per sa att hemligheten med receptet hade något med hans urvridna strumpa att göra, vi fattade ingenting utan surplade glatt i oss ;-)
Deras hund Balle tycker att han har rätt att skälla ut alla som kommer och går så han har fått ett halsband som puffar ut lite citrondoft varje gång han börjar skälla som en tok.

Han kommer då av sig och blir tyst. Denna tystnad kostar 1200:-
Jag tyckte min parfym var dyr, men då fick jag ju den inte hängandes i ett läderband om halsen.


Efter fantastiskt god mat så började vi spela spel. Vi skrattade så vi skrek och magarna krampade. Mera vin och öl och stora godisskålen kom fram.
Några tillfällen funderade jag på om citronhalsbandet skulle passa på Musse. Strax innan klockan två spelade vi sista rundan och Jenny slutade som segrare.

Tack för ett jättemysig kväll. Ni är kanon som värdpar.

   

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards