Alla inlägg den 4 september 2010

Av tant-rosa - 4 september 2010 12:15

...vara så här pigg när jag är 79 år.
Igår var Yster, Kimsan, Magnus, Bitte och jag ute med Marianne som fyllt år. Marianne vill inte sitta på Pio, äta god mat och ta ett gott glas rött i stillhet. Nej hon vill vara där det händer något och där det är mycket folk. Så vi tog henne till hk där vi bokat bord. Efter mat och vin tog hon kaffe och coantrö (min stavning)
Jag skämtade och sa att ikväll är det tävling Marianne och vi får se vem som först får ragg. Då hon varit en stund på uteserveringen för en ciggarett och kommer tillbaka så berättar hon att hon träffat två jättetrevliga grabbar i vår ålder, att hon bestämt med dem att de skulle komma hem till henne en kväll och prata vidare. Jävla kärring ;-) här är vi på hk varenda helg, men inte fasiken träffar vi på trevliga män i vår ålder som vill komma hem en kväll och fortsätta prata.

Jag frågade henne vad hon önskade att göra då hon fyller 80 nästa år och fick då till svar: Jag har i flera år önskat att få köra Formel 1, det skulle vara så roligt att få se hur mycket den tål.
Den stoppas ju av en fallskärm och fallskärmshopp har jag också velat länge, så då skulle jag ju få två i ett liksom.
Under kvällen hann hon med både öl, vin och whisky/cola som är hennes favoritdryck och inte ett uns ont i sina ben hade hon, utan var bara den underbart pigga, goa, glada Marianne som alltid. Japp, så vill jag också vara när jag är 79.

 

Av tant-rosa - 4 september 2010 12:00

2009

Imorgon ska vi upp i ottan. Sönerna ska tävla i Motala. Tobias i bugg och Pontan i bugg och Lindy (jitterbug) Jag har gjort pannkakor och pastasallad som nu står färdigt i kylen. Pontan jobbar och Tobias hade med sig kinamat till mig ikväll.Blåsten utanför har krasat tre krukor och jag fick hämta min omkullvältna grill hos grannen.
Så i natt när många ramlar hem från krogen, stiger vi upp för en lång bussresa och en ännu längre dag i en gympasal.


Bussen gick halv fem, då var alla ongar och föräldrar på plats med filtar och kuddar. När klockan var sex, då hade jag lyssnat på drygt tre kapitel i min ljudbok och somnade fram till sju då vi åt goda baguetter som Tobias hade gjort.Halv nio var vi framme och tog platser i hallen. Med vetskap om att vi skulle sitta på samma stol i ca 12 timmar tog jag med mig filten in som kudde. Hällde upp kaffe och tyckte dansen kunde börja.

Caroline och Pontan har bara tävlat en gång innan och då kom de tvåa. De har tränat sammanlagt 3-4 gånger.
Igår var de laddade till tusen.

Jag har känt Carolines föräldrar i över 20 år och vi har varit ute och dansat mycket tillsammans.
Både Caroline och hennes lillasyster är jättesöta. Jag frågade hennes mamma igår om de talat om för ongarna att de är adopterade, för så söta barn kan ju inte ni få. Mitt blåmärke på skenbenet kommer bli snyggt ;-)

När jag hade sett deras dans, så sa jag att de kommer etta eller tvåa. Deras dans var härligt avslappnad.
Nu har de bara ett poäng kvar sedan går de upp till vuxna internationell.

Alla dansklubbarna i Sverige träffades igår. Samtidigt som de går runt och laddar, kollar konkurenterna, så snackar med dansare de inte träffat på länge.
Så för Tobias gick tiden ganska fort. Han hade ju självklart kameran med också :-)

Tobias har ingen speciell danspartner utan frilansar. Madelen som han dansade med igår träffade han på dansveckan på Öland. De dansade tre danser och bestämde sig sedan för att tävla i Motala. De har inte tränat något alls sedan dess för hon bor i Enköping. Jag tyckte det dansade jättebra ihop och skulle vilja se dem tillsammans fler gånger.

Tilda och Pontan som dansade innan var i A-klass.
Då räcker det inte att träna 1-2 gånger i veckan utan man måste satsa stenhårt. Därför kände Pontan för att gå ner en klass och kunna frilansa med lite olika tjejer. Igår dansade han med Erika från dansklubben Blåaskor i Åstorp. De har tränat 5-6 kvällar under sommaren. Undrar vem det blir med nästa gång?
Killar har fördel i dans. Det står väldigt många tjejer och väntar på en kille som vill dansa. Vi var hemma halv tre imorse. Då hade vi varit igång 23,5 timmar. Danserna är filmade och jag ska så snart jag fått hjälp lägga dem här.
Sönerna hälsar och tackar för alla grattisrop!! :-)

             

Av tant-rosa - 4 september 2010 09:00

 

2008

Jag ska ta ut "Yster" på en liten tripp i helgen. Det enda hon vet är att hon ska stå utanför sitt hem kl 09.00 lördagmorgon med en övernattningsväska i handen då jag plockar upp henne :-)

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards