Alla inlägg den 8 september 2010

Av tant-rosa - 8 september 2010 12:45

2009

Jag har en tjejfest varje år. Jag samlar ihop ca 20 glada pigga tanter. Alla får ha med sig varsin stol eftersom jag inte äger 20 stolar :-)
Det är olika tema varje år. Drinktema: alla ska ha med sig ingridienser till en drink och bjuda en tjej på. Kryddparty: en tjej kommer och visar vad hon har i sin påse ;-) Melodifestival: de delas in i grupper och ska skriva en text till befintlig melodi och uppträda under middagen. Musikafton: alla ska ha med sig ett instrument och spela en låt. Auktion: Ta med dig något du vill bli av med, de andra köper skiten mm mm. Jag handplockar tjejerna till denna fest. Det finns många trevliga människor, men till denna fest duger det inte att vara blyg och vänta på att bli road. Denna kväll är det tanter som slåss om att stå på scenen. Jag tror det var det nionde året sist. Hur många grabbar under årens lopp som erbjudit sig att servera endast iklädda ett förkläde vet jag inte ;-) Jag har handlat hem all mat, servetter, tallrikar, gjort sånghäften osv. Jag delar in dem i 4-5 grupper. Grupp 1 ska baka en kaka till kaffet, grupp 2 ska duka, grupp 3 ska laga maten, grupp 4 ska duka fram kaffet, grupp 5 ska diska, grupp 1 ska slänga sopor och flaskor, grupp 2 ska duka av osv osv. Jag som gjort allt förarbete går bara omkring med en drink i handen och minglar och det finns knappt någon disk alls dagen efter. Det finns endast en regel denna kväll: Prata barn är förbjudet!

Sista festen så var det Christel, Mariannes och Nettans tur att diska. Christel fick ett bryt då hon såg kakan dukas fram. Den grupp som bakade kakan hade gjort en kladdkaka i mina gamla formar jag sparat. Inga man slänger som engångs. Tre dagar efter festen hittade jag en påse med odiskade formar och en lapp: Här har du en hundring, köp nya formar. Som vi har skrattat åt dessa formar.

Christel: Ditt j-a äggahuue!! ;-)

 

Av tant-rosa - 8 september 2010 12:30

   

Idag efter jag varit och klippt mig, så åkte jag till golfklubben för att dejta pappa Peo. Där var det en äldre man som sa att han tyckte jag var så himla snygg i håret. När mannen gått frågade jag pappa om han hört komplimangen och fick till svar. Ja, det gjorde jag, det är så synd om honom för han är nästan helt blind! Jaha, är det så man lindar in?! ;-)


Tittar du åt höger så ser du...fler hål. Det var den guidade turen jag fick i golfbilen. Södra banan, mindre men mer teknisk, norra banan längre men....jag slutade lyssna ungefär där, så golfintresset får pappa ha själv.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards