Alla inlägg den 14 september 2010

Av tant-rosa - 14 september 2010 13:00

2009

Mitt i allt stök och slit åkte Pontan iväg och köpte en gitarr!! Vi tar en paus lite då och då och oftast slåss vi om datorn. Idag var det träning på ackord som gällde. Han tränar inför grillkvällarna nästa sommar. Jag är glad inför flytten men just nu känns det som att jag mest spelar i moll :-|

Imorse jallade jag bort till Ysters jobb där hon hade kaffet klart. Sedan lånade jag henns bil och åkte för att hyra släp. Hem och hämtade Pontan och Jeppe. Vi fyllde ett släp till tippen och sedan fyllde vi ännu ett släp till Ysters loppis som hon ska ha i helgen.
När Jeppe jobbar står blixten stilla! Satan i gatan så snabb och stark han är. Våran soffgrupp som vi körde till tippen hann användas en sista gång.

För en tid sedan gjorde Tobias en sak för Lyxter som gladde henne jättemycket. Hon har bidat sin tid och idag var det dags för gentjänsten som han faktiskt inte förväntat sig. Vi gick hem till honom och Lyxter putsade alla hans fönster. Jag dammade och körde runt med dammsugaren under tiden. Han tog ju faktiskt en semesterdag för att hjälpa oss att måla förra veckan.
Ikväll kom han upp till oss med det största leendet jag sett på mycket länge.

Lyxter hade med sig en ångtvätt och tog sig an mitt kakel ovanför badkaret idag.

       

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards