Alla inlägg den 19 september 2010

Av tant-rosa - 19 september 2010 12:45

2009

Pontans rum: Ena långväggen jättebrun. Andra långväggen stor figur som föreställer gudfadern på vit vägg i svart. Vi fick bryta vid fyra för att Pontan skulle hinna hem och duscha innan han började jobba. Jag åkte tillbaka och målade hans bägge persienngarderober, tejpade många lister och målade några. Åkte hem för en dusch innan jag ramlade i soffan med ett glas rött. Min lekamen skriiiker av ont! Imorgon ska vi köpa frukost och åka och måla.
Fyyyy, vad tråkigt det är att måla.

Den bruna väggen har nu blivit vit. Det tog ju några lager för att vi skulle bli nöjda. Jag tror minsann att jag skulle vinna tävlingen att kladda mest färg! Jösses så klantig jag är. Trampar i färg, stoppar fingrarna i färgburken, droppar färg på axeln, kliar ansiktet med vita fingrar osv. Idag var jag ensam med dessa grabbar. Stereon vi hade med oss gick för fullt och det var verkligen inte Linda Bengtzing vi spelade, men jag bet ihop och var glad för att vi fick hjälp. Halva lägenheten hann vi med. Sedan åkte vi till Gustavs och åt. Väl hemma hällde jag ut mig i soffan och väntar nu på att klockan ska bi sovdags. Zzzzz

Sista taket och två rum kvar, sedan är det trälisterna som är kvar i målningen. Tobias tog en semesterdag för att hjälpa till och vi startade dagen med frukost på plats.Sedan tog vi varsin roller och pensel och satte igång. Idag slutade vi vid tretiden för att Pontan ska ha spetsträning och jag tänkte försöka vara lite social ikväll.
Jag kommer säkert däcka över bardisken klockan sju.

Både filat ner och satt på nytt lack på naglarna. Yster small av då hon såg att JAG hade skavda naglar. Hur många fick en intressepil i ögat nu? ;-)
Nu cyklar jag in till hk och ser om det är några jag känner, annars vänder jag hem igen och intar vågrätt läge. Ska ju upp och måla imorgon.
På en skala mellan 37-45 hur tråkigt är det att måla?

       

Av tant-rosa - 19 september 2010 11:30

 

2009

Igårkväll fick jag ett mess från Hanne med frågan om hon fick bjuda mig på frukost som idag. Jättegärna!!
Så idag träffades vi i stationsparken. Jag hade med mig brassestolarna och hon hade med sig en smörgåstårta och kaffe. Sedan åkte vi och kollade på en grej som jag kanske berättar om imorgon ;-)

Puss på dig Hanne!

Av tant-rosa - 19 september 2010 09:30

 

2008

Mingelfotografen som fotade oss i slutet av augusti var dryga 1.80 lång. Han böjde på benen för att få ett bra foto. Då böjer även Yster på sina ben! Hon är typ 1.50 Vad har då jag som val?? Jo att knäa jag oxå, och det får mig att se ganska ocool ut!!! Och nu är bilden i tidningen. Yippiii....NOT.


Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards