Alla inlägg den 7 juli 2011

Av tant-rosa - 7 juli 2011 16:45

Jag gick igenom Gunillaparken imorse. Parken jag lekte i som barn. Parken de jämnt med varningens finger sagt att man ska akta sig för, sena kvällar och nätter för man kan bli överfallen. Pyttsan säger jag. Jag har minsann provat både kvällar och nätter. Fram och tillbaka, gång på gång ;-) Jaja, i alla fall. Det började gå upp för mig när jag gick i parken. Jag ska fylla 50. Femtio år. Smaka på den. F E M T I O himla massa år. Jag tänker att nu är det jag som hamnar på döhalvan och snart är det JAG som är äldst i familjen. Mammas kusiner har alltid kallat mig för "Lillan" Jag kommer ihåg när det namnet kändes rätt. Jag kommer ihåg när jag hade 40-årskrisen. Jag fick sluta med lårhöga stövlar med höga klackar och korta kjolar. Nu har jag en liten 50-årskris. Hur sjuttsingen ska jag kunna sluta med min spontanitet att göra omogna saker. Var det sista gången jag åkte på ledstång nerför rulltrappan? Sista gången jag dansade på bordet? Sista gången jag tävlade i snapsdrickande? Ska jag sluta med sådant nu när jag fyller år? I så fall är det skittråkigt att fylla FEMTIO fucking Å…R.

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards