Alla inlägg under juli 2011

Av tant-rosa - 4 juli 2011 15:30

Benny grattade kärringen.

 

Av tant-rosa - 4 juli 2011 15:30

...att vi nu skulle lämna grabbarna och cykla vidare. De guidade mig till en pub i stan som tydligen heter Harrys. Höhö. Där fixade de rosa shotar och vi skålade glatt i min nya hatt. 

 

Av tant-rosa - 4 juli 2011 15:15

...och Yster, Harietta och Loppan kom cyklande och sjöng ramsan om hur blåst och lurad jag blivit. Jasså, säger ni det?!

 

Av tant-rosa - 4 juli 2011 15:15

...hade en mysig frukost med baguetter, sangria och snaps. Jag var fortfarande i chock. 

 

Av tant-rosa - 4 juli 2011 15:15

...skulle följa stigen, fortsätta cykla fast med stängd mun. Vid grillplatsen på västra stranden satt en man, som jag såg när jag cyklade närmre, var Stefan2. Där stannade vi för att i rosa glas med rosa sugrör dricka rosa sangria och packa upp baguetter som var inplastade och hade band av rosa snöre. Som ni ser på bilden är jag helt nollad. Varken glad eller ledsen utan bara chockad. Mera snaps.

 

Av tant-rosa - 4 juli 2011 15:15

...så satt Pontan och läste en tidning. Jag blev asförvånad och undrade vad i fridens namn detta var. Var något på gång. Det snurrade i skallen på mig, och Pontan ville gärna hänga med och kolla båten. Jag cyklade vidare och nere vid piren satt Tobias!! Han satt och kollade båten och nu sa grabbarna att hade en concorde kommit flygande så hade det fått plats i min gapande mun. Till slut fick jag se båten de pratat om: Fasttejpad på en stolpe!!!! Mera snaps.  

 


Av tant-rosa - 4 juli 2011 15:15

...snapsglas tolkade jag som att han och tre till bestämt sig för en rolig lång frukost. Han ville gärna bjuda oss på varsin snaps, och vad faen, man lever nunu. Klart man kan ta en snaps innan frukost en varm lördagmorgon. Han ville sedan gärna hänga på och kolla på båten. Att han lämnade bänk och de andra tre som jag bestämt mig för att han skulle träffa, hade jag inte en tanke på. 

 

Av tant-rosa - 4 juli 2011 15:00

Vi skulle till Svea på en mysig hotellfrukost innan Stefan skulle ha en fotbollsdag med sina barn och jag dega i soffan. Så jag struntade i fixa håret och slängde bara på mig en goseklänning och rosen satt där sedan tidigare. I parken satt Kalle på en bänk och läste tidningen. Hade en morgon för sig själv och tänkte cykla ner och kolla den stora båten som lagt till i Nissan. Jag var väl sådär intresserad men hängde på för att Stefan ville. Jaja tänkte jag, en kvart mindre  på frukosten spelar väl ingen kvitta. På Dragvägen satt Per. Han hade gjort ett besök i huset jämte och satt nu och såg ut över Nissan.  

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards