Alla inlägg den 8 november 2011

Av tant-rosa - 8 november 2011 15:45

När vi spelade Uno i lördags så var det en konstig känsla. Då kom gamla minnen upp. Som jag sa så har jag inte spelat det sedan 80-talet. Då spelade vi Uno nästan varenda helg. Bengt var med på den tiden. Alltså "Snälle Bengt" som han kallades. Vi umgicks jättemycket då. Uno och festkvällar. Han var jättesnäll våran Bengt. Han ställde alltid upp för oss och för alla andra. När två kvinnor vid två olika tillfällen försvann i Skåne, så var han den som hjälpte till mest att leta efter dem. Skallgångarna ställde han upp på i alla väder. Det skulle sedan visa sig att det var just han som var orsaken till att de var försvunna. Han hade mördat dem. Grävt ner dem, för att flera dagar efteråt gräva upp dem och gräva ner dem på annat ställe efter att ha tagit deras trosor som troféer. För drygt två år sedan gick det ett program på tv som handlade om seriemördare och bl a om Bengt. Då gjorde jag följande blogginlägg:


 

Aftonbladet: Bengt är en äkta seriemördare. Och då talar vi inte antal offer. Då talar vi beteende. Han återvänder till offret, betraktar sitt verk och njuter av det. Han tar troféer som han vårdar ömt och tar fram när han vill återuppleva det han gjort.
Tant-Rosa: Bengt bodde i Halmstad i flera år. Vi bodde grannar och umgicks ofta. Han var barnvakt åt Tobias ibland, jobbade som vakt på en krog i stan och jag brukade stanna kvar för att åka med honom hem och känna mig trygg!!!!

Av tant-rosa - 8 november 2011 12:30

 

När vi spelade Uno i lördags så var det en konstig känsla. Då kom gamla minnen upp. Som jag sa så har jag inte spelat det sedan 80-talet. Då spelade vi Uno nästan varenda helg. Bengt var med på den tiden. Alltså "Snälle Bengt" som han kallades. Vi umgicks jättemycket då. Uno och festkvällar. Han var jättesnäll våran Bengt. Han ställde alltid upp för oss och för alla andra. När två kvinnor vid två olika tillfällen försvann i Skåne, så var han den som hjälpte till mest att leta efter dem. Skallgångarna ställde han upp på i alla väder. Det skulle sedan visa sig att det var just han som var orsaken till att de var försvunna. Han hade mördat dem. Grävt ner dem, för att flera dagar efteråt gräva upp dem och gräva ner dem på annat ställe efter att ha tagit deras trosor som troféer. För drygt två år sedan gick det ett program på tv som handlade om seriemördare och bl a om Bengt. Då gjorde jag följande blogginlägg:
 http://mobilblogg.nu/Tant-Rosa/2009/05/17/10:17:34/man_tror_man_k_nner_sitt_umg_.html

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards