Alla inlägg under januari 2014

Av tant-rosa - 27 januari 2014 10:44

...sedan på Foxen. Jag tycker inte Camilla ser så manlig och han-aktig ut. Nä, jäkligt snygg i mina ögon.

   

Balladörren stod på vid gavel i X antal timmar på natten mellan lördag-söndag och det är först nu jag börjar få värme i tårna. En vallning nu hade suttit fint.

 

Av tant-rosa - 24 januari 2014 11:30

Herre Amalia! Min nattkräm är slut. Den jag fick av Nonne och som jag nu inte kan leva utan. Nåja, saltar kanske lite, men uj uj så underbar denna kräm är. Nonne sa för något år sedan att hon har tagit på sig ett till uppdrag i livet. Det är att hålla ordning på min hy, eftersom jag inte själv gör det. Nattkräm liksom. Inte min grej. Smörja och ha sig varje kväll. Inte min grej. Skydda huden för solen med skyddsfaktor 50. Inte min grej. Så jag har fått produkter av Nonne lite då och då. Skitbra grejer och då speciellt denna lilla burk. T om burk! Jag som avskyr krämer i burk, där fingret ska ner och gräva och allt hamnar under nageln. Så fatta att min kärlek är stor till både Nonne och den där Elizabeth.

 

Av tant-rosa - 23 januari 2014 11:18

Kolla in den finurliga minen. Helt underbar!

 

Så sant så sant!

 

Ännu mera sanning!

 

Sanning?

 

Sanning!

 

 

Av tant-rosa - 22 januari 2014 22:00

Jösses som jag längtat efter en semla. Idag fick jag den äntligen, då Anneli och jag dejtade på stan. Mycket socker och inte något löjligt trekantigt litet lock. Kalorierna gjorde vi lätt av med i de butiker vi sedan välte.

Av tant-rosa - 22 januari 2014 21:33

...det ÄR inte jag som bor ovanför Hk! Undrar hur många år granen ska stå där? Det är troligen tre år alla redan. Sommar som vinter. Åh, vad jag undrar vem ägaren är.

    

Av tant-rosa - 22 januari 2014 11:36

  

Denna spelare har jag haft stor glädje av. Sand och vattensäker. Jag har haft den  med på stranden, i parken och på semmen. När vi legat på stranden och vid poolen har det varit perfekt ljud. 

 

Nu har jag köpt denna goding. Bra ljud. Högt ljud. Den kommer jag ha stor glädje av i förtältet. Även när vi har parkhäng. Eftersom jag inte har några högtalare hemma, så har tv:n varit den enda ljudkällan jag har kunnat koppla min spotify till. Inte längre. Nu är det lönt att varna grannarna om fest igen.

 

Jag informerade sönerna om mitt inköp och talade om att Linda Bengtzing kommer låta jättebra även i denna. Pontan ville skjuta sig själv och Tobias sa att jag fick välja ut t r e låtar jag ville ha med på spotifylistan på Öland. De känner dock sin mor, så de vet att de inte kommer undan.


 

 

 

 

Av tant-rosa - 22 januari 2014 10:51

                

Alla dessa smajlisar som vi numera alltid måste lägga till efter ett skämt och ironi. Om det inte finns med, så tror "folk" att det är allvar. Varför då? Hur gjorde vi förr? Då skrevs det ha ha, hi hi, ho ho. Innan dess då? Skrev vi inte roliga saker? Fanns det inga skämt och ironier? Jag tycker många gånger att ett skämt blir hundra gånger roligare om man skippar smajlisen. Det har jag lärt mig av mina söner. De är så sjukt roliga i skrift. Deras ironi, som jag inte lärt mig helt men tränar som faen på, är skitrolig. Jag tycker vi ska träna mer på skämt utan smajlisar. Våga vägra smajlis och ta fram humorn i dig. Träna gärna innan du praktiserar det på fejan *blink blink*


Förresten har jag aldrig aldrig aldrig gjort en sur eller ledsen smajlis och tänker inte heller börja. Snacka om negativ energi liksom.

Av tant-rosa - 21 januari 2014 12:43

...så gjorde jag ett inlägg på Instagram där jag talade om att jag hade massa följare, men att det var endast ett fåtal som kommenterade eller gillade mina bilder. Så jag tänkte att jag skulle rensa där. Nu har jag gjort det. Fast det gick inte att plocka bort, uatn jag var tvungen att "blockera" personerna. Lite väl drastiskt va? Men det var det enda sättet att rensa därinne. Såå, skulle någon gå in och titta och se sig själv som blockerad, så ta inte illa upp. Det är bara jag som tagit bort dig för att du inte är aktiv.


Jag har även "städat" på fejan. Igen. Men som jag sa innan jag städade, jag har inget emot dem, men inte heller något gemnesamt.

 

Faen, vad semlesugen jag är!!

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards