Alla inlägg under januari 2014

Av tant-rosa - 21 januari 2014 11:30

 

Varför lämnar man sin vagn mitt i gången när man ska hämta en vara? Inte alls sällan man ser denna syn. Speciellt på finmaxi. Där finns många "här kommer jag och jag går först"

 

Hur kunde jag glömma vad detta heter, men inte vågade fråga någon för att de troligen skulle fråga vad jag ska ha det till?

 

Bara för att man är barnläkare, måste man sitta i sjukhuskläder då man svarar på frågor i nyhetsmorgon?

 

Inbillar jag mig, eller är kameran sämre i ajfån 5s än i 4s?

Nå??

Av tant-rosa - 20 januari 2014 12:57

Det var snöstorm å Blonda Bettan körde vilse. Hon fick inte panik för hon kom ihåg sin fars ord: "Råkar du ut för en snöstorm så vänta tills det kommer en plogbil å följ den". Ganska snart kom plogbilen å hon följde den ca 1 timme. Till slut stannade den, å föraren undrade vad hon gjorde. Hon berättade då vad far sagt. Föraren nickade å sa: Jag är klar med IKEA:s parkering nu. Ska du med till MAXI oxå?

Av tant-rosa - 20 januari 2014 12:31

Hepp, så var denna helg över. Den har innehållit spelkväll med Anneli och hennes grabbar, mys i soffan, plock och pill mm.    

     

Av tant-rosa - 17 januari 2014 15:01

    

Jag har alltid gillat David Hellenius. Ännu mera nu sedan jag började följa honom på twitter. Hans humor alltså. Detta inlägg har han hashtaggat ärligt, naket, triologi och bokmässa 2015. Han skriver att han ska skriva en bok. Han vet inte innehållet ännu, men tror det ska handla om hur han levt med sin skelning vid trötthet. Asså jag flabbar knäskålarna av mig. Underbara David.

Av tant-rosa - 17 januari 2014 14:16

Igår samlades vi på hk för ett glas vin innan vi gick bort till Halmstad teater. Gunhild Carling med Carlings Big Band gav oss en show. Jag var helt lyrisk när jag gick därifrån. Jag gillar storband. Jag gillar verkligen Harlem hotshot som dansade Lindy till vissa nummer. Jag hade bara sett Gunhild på tv en gång. Jag brukar veva till mina svordomar i skrift, men när det gäller denna Gunhild, hennes familj och resten av bandet så kan jag bara säga: Dra åt helvete så jävla bra de var!! Vad kan denna kvinna INTE göra? Hon behärskar a l l a blåsinstrument och hon lyckades t om spela en kort bit med TRE trumpeter i käften. Hon spelade säckpipa som hon fick ett skithärligt ös på. Vem trodde man skulle gilla säckpipa liksom? Hon spelade trummor medans hennes bröder gjorde fantastiska cirkusnummer. Hon kunde steppa, hon spelade harpa och hon sjöng underbart bra. Dessutom var hon rolig. Man blir ju nästan förbannad. Vilade i pausen? Nä minsann, då stod de i foajen och underhäll med några instrument. Får ni chansen att gå och se showen, ta den!! Lyssna på tant.

 

 

 

 


  Kolla in ongarna vilket ös de har.


 

 


 
 
 
 

Av tant-rosa - 16 januari 2014 12:32

När jag träffade Nippis, som egentligen heter Angelica, så var hon femton år. En tjej som var pratsam, oblyg och otroligt charmig. Hon hade fint bordsskick och kunde föra sig i sociala sammanhang. Alltså hon stod inte och väntade på att bli tilltalad utan tog egna intiativ och samtalade med folk oavsett åldrar. Hon var tillsammans med Pontan i drygt tre år och vi fann verkligen varandra som svärmor och svärdotter. När det tog slut mellan dem, så fortsatte jag att ha kontakt med henne. Självklart med Pontans godkännande. Vi är numera kärmor och kärdotter för varandra. Åren har gått och idag är Nippis den dotter jag aldrig fick. Jag älskar henne oerhört mycket och är så tacksam att hon vill ha mig i sitt liv. För utomstående kan detta verka konstigt och vi märker att det är ovanligt då vi ska förklara vår relation för andra. Inte minst för nya relationer i deras liv. Nippis har arbetat som reseledare i några år. Spanien, Grekland, Teneriffa mm. Just nu är hon i Karibien och lever sin dröm. För ett tag sedan sökte hon en speciell tjänst och jag hejade på henne och för några dagar sedan ringde hon mig. Hon berättade att hon precis fått ett samtal från huvudkontoret som berättade att hon fått jobbet. Jag är så otroligt glad för hennes skull. Stolt som faen också. De tror på henne lika mycket som vi här hemma gör. De litar på att hon ska klara av att vara personalchef och ha femton reseledare under sig på Sunny Beach i Bulgarien. Sa jag att ongen bara är 23 år?! Hon kommer klara denna uppgift med bravur för hon är en smart, varm, medkännande och intelligent tjej med ett väldigt stort hjärta. Tyvärr är hon lite rädd för Jante och berättar inte för så många vad hon klarat av, vad hon gjort för insatser som inte ingått i hennes yrkesroll och hur mycket hon ställer upp för allt och alla. Men det gör jag. För jag är sjukt stolt över henne och tycker jag har gjort ett fantastiskt arbete med henne och hennes uppfostran. För det har ju Mammi och pappa Rolle ingen del i alls. Ingen som helst liksom.
PS. Jag vet hennes kommentar då hon ser dessa bilder: Men för heelvite Lollle, vill du jag ska vara singel resten av mitt liv? Då svarar jag som alltid: Du är så himla fin i mina ögon!!

 

Av tant-rosa - 15 januari 2014 18:16

...skulle ha massor med anställda. Så att bygget aldrig står still och att det går assnabbt. Skynda er nu då. Vi längtar ihjäl oss efter ett systembolag på "Flygstaden" Tänk att slippa behöva röva in till centrum eller ut till Eurostop för att inhandla alkoholhaltiga drycker. Eftersom jag jämt handlar på FinMaxi så vill jag ha systemet där också. Förresten, har ni jämfört blomavdelningen på ful och finmaxi? Hahaha, vilket skämt. Blomansvarig vid högskolan kan ju inte sova gott om nätterna när hen varit ute på flygstaden. Inte alls gott.  

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards