Alla inlägg den 2 februari 2014

Av tant-rosa - 2 februari 2014 12:11

För ett tag sedan bjöd jag in till tjejfest. Sedan har jag planerat, vilket jag älskar att göra. Festen började med att brudarna skulle vara vid Europa och tjuren på stora torg klockan 4. Sharp. De hade fått order om att ha något valfritt rosa på sig. Det de inte visste var att jag inte skulle möta upp dem, utan det gjorde goa Micke. Han intervjuade dem och skickade inspelningarna till mig. Sedan sa han till dem att de skulle hoppa tio hopp var med mitt rosa hopprep. Jovisst, på stora torg en lördag em bjöd de på sig själva.    

Efter hoppen gav Micke dem varsin shot som jag skickat med i en rosa påse och mitt rosa kuvert som innehöll information att de skulle bege sig till hk och leta upp Emelie B. Hon gav dem ett nytt rosa kuvert med några frågor de skulle besvara. Som belöning fick de varsin rosa shot, som jag dagen innan beställt åt dem.

   

 

Innan de gick fick de ännu ett rosa kuvert och Harrys-Håkan skickade med dem en söt tiara som han tyckte att jag skulle ha. Den råkade sedan sitta på mitt huvud hela kvällen.

 

 

Iaf. De gick sedan till hotell Amadeus och svarade på frågan hur många rum hotellet har. Sedan fick de ett nytt rosa kuvert där jag talade om att de skulle rocka med min rosa rockring.

        

 

Som belöning fick de...ja ni vet. Efter shoten, fick de ett nytt, ja ni vet. Där stod det att de skulle gå till Alladin och sjunga en valfri Ted Gärestadlåt. Som belöning....i kuvertet stod det att de skulle skynda sig hem till mig, som väntade på dem med varsin drink. De kom glada och pigga och alla var bekväma med varandra, redan före min välkomstdrink. Hepp.

 

När jag bjöd in till festen så sa jag att egen begravning var det enda skälet till att ge återbud, så de skulle tänka sig för innan de tackade ja. Hård kärring liksom. Jag lägger nämligen ner ganska mycket tid på deras namn och bilder som jag bett dem skicka till mig (valfri huvudbonad) Sedan har jag bilderna som ett bildspel på tv:n under kvällens gång. Jag skriver deras namn på glasen och schemat och jag trycker upp sånghäfte med bilderna på och jag sätter upp lappar med deras bilder som de andra ska skriva på. Hoppar någon då av, så får jag börja om från början. Suck liksom.

     

 

Maten skulle stå i ugen en kvart och under tiden så fick de fylla i schemat jag gjort. Diska, fixa kaffe, duka av osv. Inte svårt att ha fest om alla hjälps åt, vilket alla är väldigt villiga att göra.

Kvällen blev rolig och min nya högtalare jobbade skitbra.            

Jag är så glad att ha så fina människor i mitt liv.

 

Igår nattens drottning, idag dagens vrak. Imorgon nya tag. Men nu zzzz...

 

 

 


 

 

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards