Alla inlägg under februari 2014

Av tant-rosa - 16 februari 2014 19:21

Idag känns det att man inte fuskade på 100-årsfesten igår. Soffan har varit extremt skön denna söndag. Hanne och jag började en förfest hos mig, innan förfesten hos Kalle igår. Vi var 20 stycken som taggade fest innan alla tog bussen ut till Flygstaden och "Go midda" där festen hölls. Busschauffören hade nog väntat sig en lugn tur framåt kvällskvisten. Den lugna stunden gick ju fetbort kan vi ju vara eniga om.    

 

Vi var över 70 personer. Alla glada och pigga. Välkomstbålet var inte bara lemonad. Det visste vi ju iofs, vi som känner Yster och Chrillan. Mingel ett tag innan vi gick till bords.


   

Chrillans snygga dotter Alex(andra) hade en skiiitsnygg klänning med hål i midjan. Jefla onge vad snygg hon är.


Vi var fem stycken som höll tal för kärringarna. Först ut var Tubbi som känner Chrillan.

Sedan var det Ulf, som känner Yster. Därefter höll Alex tal för sin mamma.


   

Sedan höll jag tal för Chrillan och hade uppe skylten jag gjort med bilder på henne.

 

Sedan höll Kimsan tal till sin mamma och till sist höll jag tal till Yster.

 

Så jäkla roligt att få användning av alla bilder jag tagit genom åren och hållt hemliga.

Något som också var skitroligt var att se en status på fejan då jag kommit hem.

 

Kvällen gick skiiitfort. Bra musik spelades av diskjockeyn och både baren och dansgolvet var besöktes flitigt.

             

Summerar kvällen som skitrolig och vill kräva en repris.

Av tant-rosa - 15 februari 2014 10:41

Såklart att grannarna retar sig på hen och vill jävlas. Kan man få in fem särskrivningar på ett sådant här kort brev, så ska man faen inte ha en bra sömn.

 

 

Av tant-rosa - 15 februari 2014 09:46

...att ni alla har suttit ner och väntat på min cliffhanger. Självklart har ni gjort det. Jo så här var det: Jag bestämde mig för ett tag sedan att jag skulle öppna dörren på glänt och släppa in alla-hjärtans-dag. För nya läsare kan jag tala om att denna kärring är känd för att rata Valentinedagen och hellre har egna dagar lite då och då, där jag visar min säärlek. Flabbar högt då jag läser på fejan att de är förvånade för att mannen/kvinnan överraskat dem med blommor och choklad, just denna dag. Ja, verkligen överraskande. Tappar hakan liksom. Jag tar hellre emot en ritad teckning, för det visar på mer engagemang än blomma och choklad. Iaf. Så bestämde jag mig för att chocka min omgivning och jag handlade kartongpapper, stickers och penna. Sedan satte jag mig på Robert Coffe tillsammans med Anneli och började klippa och klistra kort. Klippte ut hjärtan och skrev på dem innan frimärkena trycktes på. Att det sedan såg ut som om det var ett dagisbarn som gjort det, skiter jag i. Tanken liksom.

 

Till mina ongar med respektive skickade jag säärlekschoklad, massa särleksord på pappret, som jag slog in i rosa papper med rosa snöre. Det fick även Nonne och Nette. De lappar som mina tjejer fick skriva på när de var här på tjejfesten, hade jag sparat och skickade till dem i rosa kuvert. Självklart med pussmunnar i stickers. Allt detta har uppskattats otroligt mycket, vilket jag har sett på fejan och i sms. Själv fick jag två räkningar i brevlådan  

 

På eftermiddagen ringde det på dörren och utanför stod mina ongar. Med gott fika bröd och jättefina rosor. och vi hade en mysig stund i soffan.

 

Hade det inte varit för att jag ska på fest ikväll, så hade jag verkligen inte suttit hemma själv. Det gick dock bra och nu är naglarna snygga och jag är en utvilad festsugen kärring.

 

Av tant-rosa - 13 februari 2014 12:18

 


Min lista på fulsaker: Strumpor i sandaler kommer jädrigt högt upp. Mobilfodral i bältet. Asså, snacka om gubbe och jag skiter i att det är praktiskt. Lika lite som jag skiter i att foppatofflor är sååå sköna och att de baaara används till tvättstugan. Hallå liksom. Mjukisbrallor eller linne på en man/grabb över 25 på stan. Jag kommer säkerligen på fler saker, men nu har jag lite bråttom. Jag ska fixa en grej som kommer att chocka många. Återkommer och lämnar er med denna Cliffhanger.



Av tant-rosa - 12 februari 2014 11:47

På lördag ska jag på hundraårsfest. Yster och Chrillan fyller femtio och kommer över till oss andra på dösidan. Ser fram emot festeriet liksom.

 

Av tant-rosa - 12 februari 2014 09:40

Min duktiga förstfödde har tagit denna bild på sin snygga sambo. Tobias har sagt att han ska ta bilder på morsan också. Jag tror inte det finns något filter i världen som kan få fina bilder på mig. Håll inte andan liksom.

 

Av tant-rosa - 11 februari 2014 13:44

Min lilla Hulda har fått stenskott, men jag pysslar om henne

 

   

Av tant-rosa - 10 februari 2014 20:16

Ja så gör vi. Fast egentligen tycker jag aldrig man ska börja på måndagar.

Jag slutade röka en tisdag eftermiddag. På tal om det så är det på dagen nio år som jag slutade röka. Gått upp över 25 kilo, Tydligen kan man skylla 3-4 kilos uppgång på förändrad ämnesomsättning. Resten får man skylla sig själv. Så jag skyller mig själv. Men inte ett bloss eller sugtablett på nio år. Skitbra jobbat kärring.


 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards