Alla inlägg den 20 mars 2014

Av tant-rosa - 20 mars 2014 16:03

För ett tag sedan blev jag väldigt handarbetssugen. Sugen på att krypa upp i soffan och ha något i händerna. Jag kan bara sticka rakt och jag behöver inte fler halsdukar. Virkade dukar använder jag inte, men tänkte att jag kan göra små stjärnor och sätta ihop till ett kuddfodral. Så in i affären och köpa garn. Det enda jag skulle göra innan jag kunde sätta igång med virkandet, var att nysta ihop garnet till en boll. Jefla, skit, faen. När gud delade ut tålamod, satt jag nog och filade en nagel.

Nu har jag bestämt mig för att prova något annat. Vi får se om resultatet hamnar här.

Av tant-rosa - 20 mars 2014 10:33

Jag märker att jag har lätt för att dissa i skrift. Men IRL så är jag duktig på att ge beröm. Jag har lätt för att ge komplimanger. Jag har skitsvårt för att säga "detsamma" när jag får en komplimang. För att för mig blirden då inte äkta. Då väntar jag hellre med mina positiva ord.

Häromdagen dissade jag viss personal och butiker. Men nu ska jag hissa. Systemet på Eurostop. Asså, den personalen! Alltid leende, alltid några ord de inte behöver säga, sägs i kassan. De är så sjukt miljoners trevliga och mysiga. Snacka om att systemet på Flygstaden får jobba om de ska hamna på samma nivå. På tal om det bygget. Det jag ser är att de flyttar runt på sandhögarna och att inget händer. Men vad vet jag.

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards