Alla inlägg den 13 april 2014

Av tant-rosa - 13 april 2014 14:16

Både förkylning och alkohol. I fredags var det inte många kilometrar i timmen som gjordes. Typ fyra. Ögonen rann, näsan var röd och läpparna torra. Skitsexig, var det ingen som kallade mig...då heller.

 

Jag orkade iaf skrika högt av ilska då Lotta åkte ur Let´s Dance. Patrik som står på typ samma ställe, stampar lite med fötterna och sträcker ut armarna får vara kvar. Hur röstar folk? Sympatiröstningar för hans bok? Han suger ju!

 

Som tur var så somnade jag snabbt, eftersom klockan ringde herrejössestidigt. Efter fix och trix blev jag hämtad klockan 04.45 Trött som ett as.

Jag piggnade dock till, då vi på vår samlingsplats i Hemmeslöv såg denna skapelse. Skulle vilja ha tack.

   

Första ölen och första shoten intogs ganska sent. Vi steg på bussen 05.30 och svalde inte ner alkoholen förrän 06.02 Märks att vi börjar bli gamla.

 

Sedan åkte vi bokstavligen talat, rätt in i dimman! Där var vi kvar ett bra tag, oavsett vädret utanför.

 

Om man förväntar sig ös, så får man inte förlita sig på ungdomarna. Det var vi gamlingar som tog plats lägst bak i bussen och det var vi gamlingar som höll i skålarna. Bussvärdinnorna snålade verkligen inte på det goda i kaffekopparna. Mumma smakade varje kopp.

Danmark, Tyskland, Danmark och Sverige igen.Lasta, lasta, lasta. Hem, hem, hem.

 

Jag gjorde ingen mellanlandning i soffan när vi kom hem, utan kröp direkt ner i sängen klockan nio. Halv tio sov jag hårt.

 

Idag längtar jag efter avslagen cola och endagsgamla ostbågar.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards