Alla inlägg den 22 april 2014

Av tant-rosa - 22 april 2014 14:42

Så sa det om påskdagarna då vi campade på Hagön. Vi har haft det roligt. Gott om mat och gott om dricka. Min lever är skitförbannad och kommer inte prata med mig på ett tag.

Jag är jättenöjd med min vagn och mitt förtält. Vi slappade i stolarna och reste oss bara då det var tomt i glasen, i magen eller det kom besök.

Ciccis 82-åriga mamma kom på lördagen och hälsade på och deltog då vi hade påskmiddag. Hon njöt av att få umgås och ha roligt med oss "ungdomar"

Peter Rooth hade med sig sitt härliga ekipage. Äggvagnen är från -61 och döm om min förvåning då jag hittade en tavla i hans vagn. En tavla som jag broderade tidigt 80-tal och sålde på loppis för flera år sedan.

Peter tog fram sin batteridrivna grammofon. Det var faktiskt helt ok ljud i den. Men inte lika bra som i de maskinerna Loppan och jag spelade schlager på.

Som vi åt! När vi inte grillade, åt påskmat eller godis, så friterade vi bläckfiskar, rökte räkor och gräddade våfflor. En kväll delade Steve och jag på en krabba till förrätt. Mums så gott.

Jag är så himla tacksam för de goa grabbarna. Roger och Steve har verkligen ställt upp för mig. De turades om att kolla till min vagn. Elen, värmen och tältpinnarna. Nu har vi hittat felet och varför elen ibland slog ifrån, så nu ska biltema få ett nytt besök av tant. Igen.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards