Alla inlägg den 10 maj 2014

Av tant-rosa - 10 maj 2014 11:33

Ser framför mig hur jag skulle reagerat om jag sett något av mina barn stå i tv och prata med mat i mun OCH stoppa kniven i mun!! Testamentet hade genast skrivits om, nu när jag inte kan dra in på lördagsgodis längre.

Av tant-rosa - 10 maj 2014 11:07

Det första skottet gick då jag äntligen blev nöjd med min lila hårfärg. Hur många veckor har det tagit? Massor! Jag frågade min förstfödde om det var ok att en snart föörtitrettonåring har denna färg och han tyckte jag var cool. Så nu ska jag vara cool ett tag.

Andra startskottet gick när Glenda kom hit för att titta på Let's Dancefinalen. Jag hade fixat mat som vi intog i soffan, framför tv:n. Jag var ganska likgiltig ang vem som skulle vinna, för jag gillade bägge två. Efter maten introducerade jag kaffegök i Glendas liv.

Tredje startskottet gick när vi inte väntade på resultatet, utan åkte in till stan. På foxen spelade Lemnells och där var så sjukt knökat med folk. I baren stod där två som jobbade. Alltså tog det ca hundra timmar att få ett glas vin.
Fjärde startskottet gick då jag dejtade Rune, Charles och Dag igen. De hade varit på Pio och ätit gott. Dessutom njutit av ett gott vin från 1990. De kan de grabbarna.
Femte skottet gick då Hk fick sitt besök. Musiken var skitdålig, men där var mycket folk och mycket folk man kände. En jag dock inte hade koll på var mannen som jag trängdes med i baren. Han tittade på mig och sa: Nej men det är ju Tant-Rosa, jag läser din blogg varje dag, så varsågod och gå före mig. Hur glad blev kärringen då tror ni? Inte för att få komma före i baren men att en okänd man "läser mig" och gillar det han läser. Glädje liksom. Kvällen slutade efter att Chrillan och jag åt på Donken. Nyttigt och nödvändigt. Väldigt.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards