Alla inlägg den 13 maj 2014

Av tant-rosa - 13 maj 2014 20:43

Många "ska bara" har det varit idag. Jag visste att grejerna jag sökte låg långt in i förrådet. Det visade sig såklart att de låg längst in. Murphy hade stenkoll liksom.

Medans jag jobbade mig längre och längre in, så var jag även nyttig. Rensade och hittade en del. Bl a dessa böcker. Nu ser ni hur skitgammal jag är.

Sedan gjorde jag massa ärende som legat och väntat och jag tror det var bättre än sex att få stryka flera av dem på listan. Då jag tryckt i mig lunchen i sällskap med Håkan Ramsén som har "Smycka" , så jallade jag bort och lyssnade på Nonne och hennes föreläsning. Lyssnade klart och rövade sedan in i en butik för nästa punkt på listan. Träffade Felicia och S1. Hon provade studentklänning. Jag såg min chans till paus och lutade mig tillbaka i den sköna soffan för att vara smakråd. Mama Mia så söt ongen är. Klänningen hon valde får ni inte se förrän 13/6. Så det så.

Färden gick till återvinningen och bilen rullade betydligt lättare därifrån. Handlade på maxi och stressade sedan vidare till habiliteringen på sjukhuset för att lyssna och få info om funktionshindrade barn. Som jag sa i början, så sa jag även många "ska bara" idag.
Förresten, så hann jag även med en minisemester. Väldigt liten. Ett sådan här rum skulle man ha hemma. Istället för gästrum menar jag.

Av tant-rosa - 13 maj 2014 17:44

Idag föreläste kusin Nonne på Alla hjärtans hus om hur det var när hon fick sin stroke för 17 månader sedan. För att klara av dessa intensiva timmar, har hon vilat 1 1/2 dag. Jag tycker hon klarade sig skitbra!

Av tant-rosa - 13 maj 2014 09:29

Jag boostar mitt sinne och min kropp denna gråa regniga dag. Då hjälper verkligen varma och söta sms!

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards