Alla inlägg den 16 maj 2014

Av tant-rosa - 16 maj 2014 13:51

Ni vet de som sitter och tigger utanför butiker lite överallt. Det är ju oftast organiserade ligor som ligger bakom. De sätter ut några stackare, låter dem sitta där hela dagen och hämtar sedan upp dem X antal timmar senare och håvar in pengarna. För djävligt. Iaf. Igår gick jag förbi en man som satt utanför affären. När jag kom ut, så gick jag fram till honom och lämnade en flaska ramlösa jag köpt åt honom. Sitta där i solen i flera timmar kan inte vara lätt liksom. Han tittade knappt upp och på mitt "varsågod" fick jag ett surt "thanks" Ligorna får inga pengar av mig, men jag tycker ändå synd om dem som tvingas "arbeta" under dem. Fast hans sura min gjorde ändå att jag tänkte: Skit på dig!

Av tant-rosa - 16 maj 2014 10:32

Sara-Claes visade en bild då Jimmy Åkesson skulle tala för invånarna i Falun, med texten "det är Jimmy till vänster" Det är humor det.

 

Av tant-rosa - 16 maj 2014 10:15

Igår åt vi nypotatis  för första gången detta år. Men herre Amalia så gott det var. En klick smör och salt på de första, innan blandningen av gräddfil och sill skedde. Snaps och öl till det? Ligger Dolly Parton i skogen?

 

Pontan messade mig igår och tyckte jag skulle ta bort filtret från mina bilder i min ajfån. Jag visste inte ens att jag hade något, men har nu ställt in på "inget" Så potatisarna är alltså inte gröna och alla andra bilder de sista två veckorna har varit bättre IRL. Så nu kan ni sova gott om nätterna igen.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards