Alla inlägg under maj 2014

Av tant-rosa - 26 maj 2014 10:42

Efter frukosten i lördags åkte vi in till byn för vårmarknad. Det gick fortare än fort. Klockan fyra trillade folket in och förfesten började. Sedan tog vi oss till festplatsen igen. Streaplers och Elisas spelade. Inget bra tyckte vi, men det var skit samma. För vi hade roligt ihop.

Lotta meddelade när det var snapsdags, så ingen missade. Hahaha, som om någon i detta gäng skulle missa en snaps.

Av tant-rosa - 26 maj 2014 10:35

Dansgalan i helgen var kanon. Speciellt fredagen. Vi var först himma hos Maulin och åt, innan vi drog till festplatsen. Perikles som heter Pex And The Boys när de inte spelar dansbandsmusik, var kanon. De spelade nonstop med Arvingarna som blev beiga och bleka i jämförelse. Jag kunde lyssnat på dem i 118 timmar. Lätt!

Av tant-rosa - 23 maj 2014 09:47

Igår så njöt vi av söta vaniljhjärtan. När Stefan kom hem från jobbet så möttes han av oss tösabitar. Vi hade gjort oss till med blommor i håren och "rätta klädseln" enligt oss alltså ;-) En GT, snacks, tidning och glajer stod vi med då han rundade husknuten. Dessutom "En sån karl" på hög volum. Vi har vår poolpojke i våra hjärtan.

Av tant-rosa - 22 maj 2014 12:04

Vi kämpar på idag. Vi är lediga på schemat. Det är det enda som står på schemat, för vi gör som vi vill, när vi vill. Vi åkte och stödhandlade, hälsade på Maulin och sedan parkerade vi bilen för denna dag.

Altanen och solen ska nu göra sitt, men eftersom det är minusgrader i poolen så kommer tant inte bada. No wäj liksom.

Av tant-rosa - 22 maj 2014 11:55

Till Lotta och Stefan. Mys och roligt väntar oss.

Det var första gången som inte Lotta mötte mig med en drink när jag parkerat bilen.

Stefan stod istället med sopborsten i högsta hugg och jag funderade hur jag skulle tolka det ;-)
Han och jag styrde upp grille och dryck som var lagom klart när frun i huset kom hem.

En mysig och varm kväll hade vi och vi fick helt enkelt skylla oss själva.

Av tant-rosa - 22 maj 2014 11:38

Min frisör Micke har massor med tålamod i sitt DNA. Han får sällan se mig "ordentlig" i håret. Ofta har jag tvättat håret före sängen kvällen innan och kommer dit med stråna på änna. Ännu oftare får han inte stajla det med vax och skit, för jag ska hem och slänga i ny färg. Håret blir nämligen ashimlaväldigtmycket grått när han farit fram med saxen. Han har hotat några gånger med att låsa dörren för denna besvärliga kärring, men jag bryter mig in. Så det så.

Av tant-rosa - 20 maj 2014 11:32

I alla år hade jag assvårt att vakna på morgonen. Klockradion väckte grannarna, men inte mig. Pontan och Tobias blev likadana. Att inte vi fick mer hörselskada är ett under. Jag fick låna en klocka för döva. En liten kudde man lade under huvudkudden och som vibrerade. Hjälpte inte mycket. Sedan hände något och bla bla bla. Så nu har jag mobilen jämte mig i sängen och vaknar av vibrationen. Gött. I helgen berättade mina ongar för mig om en app. Den heter "Alarmy" och den slutar inte tjata på dig förrän du går upp och tar en bild på en förutbestämd plats. Exempel om du bestämmer micron, så måste du ta en bild på den för att fanskapet ska tystna. Tekniken går framåt och det är ganska långt ifrån småmynt på en tallrik.

 

Av tant-rosa - 20 maj 2014 11:08

Jag vet minsann inte. Vad jag ska rösta på i EU-valet. Jag vet bara att jag SKA rösta, för hur många är det som fängslats och torterats för att de VELAT rösta. Då kan faen inte jag ligga i soffan eller ha roligare saker att göra. Det tar liksom 5 minuter. Iaf. Jag visste inte vad jag skulle rösta på förrän jag fick höra talas om "Kompassen" som finns på svt.se. Gå in där och gör testet. Jag gjorde det och jag är inte tvärsäker, men jag har lite mer koll än före testet iaf.

Och du, kom nu ihåg att det är inte Big Brother eller Paradise Hotel du ska rösta i. Så du ska rösta IN partiet ;-)

 

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards