Alla inlägg den 8 juni 2014

Av tant-rosa - 8 juni 2014 21:38

Jag har campat själv och jag har klarat det själv. Idag packade jag ner allting. Jag fick hjälp med att dra ur tältet ur skenan och vika ihop det, men det vet jag väldigt många andra som också får hjälp med. Så det så. Jag kan själv. Det firade jag med att ligga på stranden i Laxvik med Kalle och Karin. Väl hemma framåt kvällen så var Zambo som vanligt kylig mot mig för att jag dissat honom i flera dagar. Visst, han njuter av att Caroline bor här och sällskapar honom, men han ska ändå straffa mig och morrhåren pekar neråt. Jag har väntat på att klockan ska bli "sova" och nu är den slagen. Natti på er.

Av tant-rosa - 8 juni 2014 21:25

Den startade vi i mitt förtält i fredags. Shot, shot och sedan tog vi en shot. Jag hade tre sorter och då fick vi ju prova tre sorter. Svårare än så var det inte.

När vi kom till festtältet som låg femtio meter från min vagn, så stod nästan alla femtio gästerna med ett glas skumpa i handen och jag vet inte varför, men plötsligt skulle jag vara i Kalles famn bestämde jag mig för. Tyvärr glömde jag att informera Kalle om detta, så han var inte riktigt beredd. Vi rasade ner i gräset och på vägen så tog vi med oss ett av de tre benen till kamerastativet. När Kalle drog upp mig, så hann jag se Tobias min. På frågan "vilka är det där?" svarade han "jag vet inte" sedan flabbade ihjäl oss allihop. Smygentrén, gick alltså bara sådär.

Jag hamnade vid ett bord med fyra stycken som drack vatten/cola. Ni som känner mig kan ställa er upp från golvet nu och sluta flabba!
Den enda förutom jag som drack vin, öl och snaps vid mitt bord, visade sig vara trubaduren. Han fick snart klart för sig att det var ös i kärringen och hängde på då jag föreslog att vi skulle ropa "andra sidan är ni klara" Det var ganska många tal och kuligheter och kvällen gick snabbt.

Pappa Hans höll tal.

Tobias höll tal. Pontan och Hanna höll tal.

Demetrice var överväldigad av all kärlek han fick av oss alla. Men den mannen är sjukt lätt att tycka om! Så himla mysig och sympatisk. Tänk att han jobbade i ett år, innan han fick börja dejta Tilda. Det kallar jag tålmodigt.

[Bild]

Senare på kvällen hamnade jag vid ett annat bord. De som bor hela säsongen på campingen hade slagit ihop sig. Ett skitgött gäng som inte spottade i glasen, vilket passade mig. Vem har förresten kommit på att man ska spotta i glasen? Dumt, mycket dumt.
Dansen funkade bra och vi hade helt enkelt en rolig kväll.

[Bild]

På lördagen var vi inte lika kaxiga och brassestolen användes flitigt. Hanne, Stone och Peter hälsade på och vinet försvann fortare än ölen ;-)

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards