Alla inlägg den 17 juni 2014

Av tant-rosa - 17 juni 2014 18:08

Sol, värme, Reinos grille och Nonnes potatissallad. Vem skulle klaga liksom? Trots uppvärmd pool som levererar 27 grader, så hoppade jag badet. Mesigt är bara första bokstaven, jag vet. Jag älskar deras nya hus. Det gör de själva också. De går och funderar på när de andra hotellgästerna ska komma. De vet inte om ännu att de kommer få fullt upp med endast mig. Skvallra inte!

Av tant-rosa - 17 juni 2014 12:49

Jag trivs skitbra i mitt lila hår. Jag tycker jag får blåare ögon, fast de är väldigt blåa i sig. Jag tycker det är skönt att slippa det tråkiga svarta som jag haft i hundrafemtio år. Jag tycker svarta kläder blir roligare att bära. Det är sjukt många som kommer fram och ger mig komplimanger. Folk jag aldrig sett och det är väldigt blandade åldrar. Igår var det sex stycken som kom fram och sa positiva saker om mitt hår. Go egoboost! Det finns de som tittar skeptiskt eller blir fulla i skratt när de ser mitt hår. Skönt att smaken är olika tänker jag då. I fredags em mötte jag ett par i 55+ på Storgatan. De var troligen från Hylte. När vi gick jämsides så sa hon till sin man "Det var det värsta jag sett" Jag började gapflabba och hon blev nog lite snopen. Hade jag funnit mig så hade jag gratulerat henne och hennes liv. Har man inte sett värre saker, så ska man vara glad. Att det sedan var otroligt oförskämt att bete sig så, är en annan sak. Självklart är det de bland mina vänner som inte gillar min färg, fast inget säger. Det är de som kommer sedan när jag är svarthårig igen och säger "jag gillade inte det lila" Nähä, den infon vet jag inte vart jag ska stoppa nu. För fem år sedan hade jag inte färgat håret lila. Vad ska folk i lilla Halmstad tycka/säga liksom? Det är ju ok när en tjugoårig tjej gör det, men en kärring på snart föörtitretton! Nej minsann. Vem tror hon att hon är? Jag vet vem jag är. Jag är en kvinna som med åldern lärt mig att skita i vad en del säger. Skita i om det pratas bakom min rygg. Jag har fått höra i hela mitt liv att jag är färgstark som person, så då kan jag ju även vara det i mitt yttre tänker jag. Nu tänker jag att jag måste ringa och beställa mer hårfärg, för det är inte bara att luta sig tillbaka då man har färgat håret i stark färg. Nope. Fast ska man vara fin, får man dricka vin.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards