Alla inlägg under juni 2014

Av tant-rosa - 22 juni 2014 18:51

Idag åkte ongarna och jag ut till husvagnen. Skruvade ihop grill, garderob och lite andra saker. När vi hade hunnit med halva listan, så bjöd Skatan och Kalle på kaffe, äppelkaka och vaniljsås. Mysigt. Resten av listan checkades av ganska snabbt och vi kände oss nöjda inför den kommande trippen. Gött.

Av tant-rosa - 22 juni 2014 10:29

Det var den roligaste och mysigaste midsommarafton jag firat på ca 150 år. Gamla vänner blandat med nya vänner är en skitbra kombo. Vi startade med fika. Tre stycken jordgubbstårtor, kaffe och whisky.

Gert klädde den traditionella stången och vi kom på att jag hade en likadan bild från 1992.

Vi åt massor med sill, potatis och allt som hör till. Vi sjöng, vi skålade och vi trivdes.

Efter maten tog vi fram "groggbordet" och dansen var spontan.

Dagen efter bullades det upp en maffig frukost. Det är inte mycket som slår mysfaktorn med stor och gemensam frukost.

Frukost fram, frukost bort. Snack, snack, snack. Innan vi åkte hem så jann vi med ännu lite tårta och godis. Välbehövligt. Eller inte.

[Bild]

Väl hemma så hade Emelie och Jonas förberett tacos och jag mumsade i mig massor, innan jag som halvt medvetslös tog mig hem och däckade i soffan. Missade t om Linda Bengtzing på tv. Hur trött var jag då, ni som känner mig?
Det är synd jag inte kan lägga upp videofilmer här. Väldigt synd :-)

Av tant-rosa - 20 juni 2014 08:32

Var det igårkväll jag skulle lägga sju karlar på huvudkudden eller har jag chansen ikväll?? Tyyypiskt min otur isf, om jag missat det.
Önskar er alla en skitglad, mysig och trevlig midsommar.
Ps. Glöm ej kransarna.

Av tant-rosa - 19 juni 2014 20:26

Jag har varit på vårdcentralen för min svanskota. Den otroligt stressade läkaren som pratade så fort så både han och jag blev andfådd, trodde det var en inflammation. För säkerhetsskull så fick jag röntgas och får svar nästa vecka. Utesluta tumör.
Jag har fått krok på min bil och slipper nu att vara beroende av andra när jag vill iväg med vagnen. Jag har gjort andra ärenden idag som kommer att gillas nästa helg. Tack Hannah för att du flängt runt med din svärmor idag. Verkligen uppskattat. Mindre uppskattat är den förbaskade fotbollen. Fotboll på 4an, på 1an och då jag slog över till 2an så var det teckenspråksnyheter som pratade om fotboll. Varför finns fotbollskanalen? Va? Va? Va?

Av tant-rosa - 18 juni 2014 20:10

Jag avskyr, verkligen avskyr när folk kastar mat till fåglarna där folk håller till. Det är ju inte de små gråsparvarna som kommer. Nä, det är de stora asen. Fiskmåsarna och kajorna. De väsnas och skiter ner allting överallt. Förresten så är fåglar så in i helskotta äckliga. Äckliga fjädrar, äckliga fötter och äckliga näbbar. Fattar inte hur folk kan ha fåglar hemma, typ undulater. Duvor ska vi inte prata om. De är flygande råttor. Ofattbart att en man kan kalla sin älskling för "min lilla duva" och hon blir glad för det. Jag hade troligen varit förbannad i flera dygn. Kanske därför jag är singel. He he...

Av tant-rosa - 18 juni 2014 09:54

Plötsligt ska det inte alls regna på midsommar. Nu har de ändrat sig. Felar de åt detta hållet, så är fet ok för mig.

Sill, potatis, nubbe och goa människor= mumma.

Av tant-rosa - 17 juni 2014 18:08

Sol, värme, Reinos grille och Nonnes potatissallad. Vem skulle klaga liksom? Trots uppvärmd pool som levererar 27 grader, så hoppade jag badet. Mesigt är bara första bokstaven, jag vet. Jag älskar deras nya hus. Det gör de själva också. De går och funderar på när de andra hotellgästerna ska komma. De vet inte om ännu att de kommer få fullt upp med endast mig. Skvallra inte!

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards