Alla inlägg den 30 juli 2014

Av tant-rosa - 30 juli 2014 09:31

 

Det blir inget Pride för mig i år. Det händer en del i sommar och jag har helt enkelt inte råd. Skitledsen för det är jag. Det är faktiskt resan upp som är dyrast och jag fick ingen att samåka med. Boendet var klart åt mig sa snyggot Camilla. Jag älskar att åka upp till Sthlm på onsdagen vecka 31. Helst tisdagen, för sedan är schemat fullt. Torsdagens schlagerkväll i Tantolunden är kanon. Så mycket trevligt/roligt folk. Alla älskar alla och under dessa år har jag aldrig sett ett slagsmål bland alla dessa tusen folk. Alla är där för att ha roligt. De spottar ut artister och för samma peng jag kan gå på konsert här hemma på Solgården i knappt två timmar och se EN artist, får jag se 15-20 denna kväll, som startar vid 5 och slutar vid 12. Massa öltält och skumpatält. På fredagen har Olof och Thomas sin traditionella Cava-mingel-kväll på deras fint möblerade tak (cava uttalas i n t e som mat, utan som Kalle) Dit kommer massa trevliga vänner till dem. En del utklädda, en del inte. På lördagen är det paraden. Den tar ungefär 1½ timme att se. Glitter och glamour är ledordet och den medtagna skumpaflaskan och färdigblandade drickan smakar mumma. Dock ska det inte glömmas bort att paraden vill ge ett viktigt budskap också. Det märker man tydligt då tåget med "stolta föräldrar till homosexuella barn" och "regnbågsfamiljer" kommer. Då rivs det applåder kan jag tala om och jag får alltid tårar i ögonen och ståpäls dessa stunder. På kvällen väljer man pub efter de som har en regnbågsflagga hängandes utanför. Eller så går man på gay-ställen och transaställen. Åh så roligt det är att festa med "fjollor" och gay-folk. Jag är en riktig faghag. Men det blev inte den elfte Priden för mig detta år. Jag får heller inte träffa Olof, Thomas, Peva, Håkan, Magnus, Marju, Eva, Susse och Kitty. Jag får istället nöja mig med gatufestivalen här i Halmstad. Yehaa. Såg att "den "galopperande doktorn", vad det nu är,  skulle uppträda. Kan knappt bärja mig tills dess. Jag leker gärna doktor, men han får inte galoppera för fort med tanke på min dåliga kondition.

Nej då, jag är inte bitter ;-)

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards