Alla inlägg under september 2014

Av tant-rosa - 24 september 2014 17:34

En app jag använder väldigt ofta är "Shazam" Det är många gånger jag hör en låt på tv eller radio som jag inte vet titeln på men vill lägga till i Spotify. Jag tar fram appen, trycker på skärmen och hepp så kommer låtens titel och artistnamn fram. Sådan teknik älskar jag.

Av tant-rosa - 24 september 2014 11:33

Jag har visat på fejan att jag inte varit på topp de sista veckorna. Att min självkänsla varit låg. Skitlåg kan vi också kalla den. De fina ord som fejanvänner och vardagsvänner skrev till mig, var så glädjande i min värld. Nu funkar det ju inte som så att allt fixas över en dag, men de ord de gav mig, lyfte mig. Anledningen till att jag inte pratat om det förut är mina tidigare erfarenheter. När jag visat mig svag och visat strupen, så finns det vissa som sett sin chans och huggit med den slöa kniven. För det är människor som inte är så alerta i vanliga fall, men när jag legat ner, så har det passat deras nivå. Iaf. Jag fick höra att jag var färgstark, varm, omtänksam och underhållande. Att jag inte skulle låta någon trampa på mig. Varma ord som jag hört förut, men glömmer när jag inte mår bra. Jag har i alla år fått höra att jag jämt är i centrum och ska ses hela tiden. Ooorka liksom. Verkligen orka. Det är de orden jag bryr mig minst om. Alltid gjort. För de kommer a l l t i d från dem som är beiga. De ser sig själva som färgstarka. Men visst, beige är ju en färg och den är starkare än vitt. Jag har dessutom mer ofta, oftare eller vad fasiken det nu heter, fått höra att det gillas när jag tar plats och ställer mig i centrum och det är på dem jag lyssnar, för det är likasinnade eller starka i sig själva och det är med dem jag trivs bäst. På fredag ska jag ta plats med likasinnade. Då ska vi platsa på Foxen. Våga vägra vanlig. Jag är så sjukt tacksam för sääärleken jag har runtomkring mig. Puss på er.

Av tant-rosa - 24 september 2014 10:51

Jag ser folk ta fram vinterjackor och mössorna. Visst ok, mössorna vet jag att vissa har även sommartid för att vara coola, men jackorna. Med päls på kragarna. Min fråga lyder: Va faen ska de ha på sig till vintern?

 

Av tant-rosa - 22 september 2014 21:02

Berätta för mig varför de flesta snygga män är korta!! Speciellt de med rakade huvud. Om ni inte tror mig, så börja tänk på det och se er omkring. Nu har det hänt igen. En läcker man som dessutom är skitduktig kock. Anders Dahlbom. Nu är han med i kockarnas kamp. Drömmannen liksom. För den som inte kräver en längd över 180 cm.

Av tant-rosa - 22 september 2014 17:06

Barnpsykologen berättade på Nyhetsmorgon hur man ska lösa det när barn brukar våld mot varandra i sandlådan."Gå emellan är inte så bra. Höja rösten hastigt, kan fungera för det vet man funkar på hundar" Snälla, skjut mig!!!

Av tant-rosa - 22 september 2014 14:20

Ibland är det skittrist att vara ensam. Mina söner är utflugna, så jag har inte dem att mysa med längre. Nästan alla mina vänner är sambo eller gifta. De har fullt upp med sina trädgårdar, utflykter och middagar med sig själva och/eller med andra par. Jag vill ingå i deras aktiviteter, men det är inte många som tänker på att fråga mig för de tror jag har fullt upp. Vissa säger att det bara är att höra av sig, men det är trist att inte få frågan liksom. Fattar ni? Jag vill träffa någon att vara särbo med. Någon att göra rolig och mysigheter med. Det finns de som bara hör av sig när deras män ska iväg på annat. Fast dem genomskådar jag nu för tiden och ibland vill jag inte vara lektant. Jag vill leka och chilla med mina vänner, men alla är väldigt upptagna. Jag själv har aldrig varit rädd för att vara ojämnt antal vid bordet, i biosalongen eller i skogen, men för en del verkar det vara viktigt. Jag har varit gift men aldrig haft det tänket, så jag fattar inte. Nej, det gör jag inte.

Av tant-rosa - 21 september 2014 18:52

Idag träffades denna konstellation för första gången. Vi bräjnstormade för fullt. Vi bokade datum. Vi bestämde vilka som ska leta upp rätt samarbetspartners. Nu kör vi. Välkommen Halmstad Pride 2015!!

Av tant-rosa - 20 september 2014 15:03

Jag tittar på Big Brother. Ja, jag vet att jag är föörtitretton och borde skaffa mig ett liv, men jag kan inte låta bli att titta på skiten. Iaf. Den där Philip. Det var länge sedan jag såg någon så patetisk och äcklig person. En player kan vara charmig. Han är så så så långt från det adjektivet. Han har b a r a sex i skallen. Bara. När han har tjatat sig till sex med Jenny, så går han ut till kompisen i köket och ber honom lukta på hans fingrar för att visa att han nyss haft sex och vill ha dunk i ryggen. Hur äcklig personlighet?! Skitäcklig. Dessutom verkar han dum på riktigt med den halvöppna munnen när han lyssnar på någon. Asså, vem faen fes i hans kuvös? Till min förfäran så har BB gett Jenny uppdraget att heldissa honom i 48 timmar och klarar hon det så är både hon och krypet immuna i t v å veckor. Blä, om hon klarar det. Va, krig i Israel?

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards