Alla inlägg under september 2014

Av tant-rosa - 14 september 2014 10:23

Igår var jag veligare än veligaste. Stan, soffan, stan, soffan. Just när jag äntligen bestämt mig för soffan, så fick jag frågan om jag ville hänga med till foxen och lyssna på livebandet. Tänkte fundera en stund och då kom ett erbjudande från annat håll om att bli hämtad och äta vingar på Hk. Mysiga timmar och en del känt folk på stan. Dock så bestämde jag mig för att inte gå vidare till foxen, utan istället hem till soffan. Jag ÄR en klok kärring. Japp, det är jag.

Av tant-rosa - 13 september 2014 13:02

Kolla in Pontan och Victors filmsnutt på Insta. Klockren!

http://instagram.com/p/s2nIyRiZXX/

Av tant-rosa - 13 september 2014 12:51

Igår drog Magda ihop 14 brudar för räkfrossa på foxen. En brud var glad för att gå dit, för då kunde hon hämta sina skor hon glömde där för två helger sedan. En annan brud sa att...nä, det som hände på foxen stannar på foxen. Sårry fålks. Senare drog vi bort till Hk. Jag stack in huvudet och kollade dj-båset och till min stora glädje var det inte den dj som jag tidigare spytt galla över. Gött. Matilda presenterade sin mysiga mamma och Hanna visade sin hundraprocentiga sociala kompetens. Jag omgavs helt enkelt av goa ongar och härliga brudar under kvällen. Synd jag inte dissade det sista vinet. Man lär sig av sina misstag? Hahahaha...

Av tant-rosa - 12 september 2014 11:20

För många år sedan så smällde jag nästan av då jag hörde en man svara i telefon på stranden. Vem faen trodde han att han var och såg han sig själv som oumbärlig liksom? Töntigt, mycket töntigt. I samma veva såg jag en grabb gå fram och tillbaka medans han pratade i en lur, utanför Donken i stan. Han pratade högt och tydligt så att ingen skulle missa att han hade en mobiltelefon. Det gjorde ingen heller då hans lur ringde mitt i en mening och han blev rätt utskrattad. Jag fattade inte grejen med att inte kunna vara utan mobil. Det har jag fattat genom åren och blivit helt beroende av skitmobilen. Jösses Amalia liksom, där har jag ju allt. Kontakter, bilder, filmer, kalender. Ja, ni vet ju själva. Hoppas jag. Iaf. Jag glömde min mobil hemma. Jag funderade på att vända och hämta den, men talade på skarpen till mig själv. Ge dig nu kärring, du klarar dig utan den några timmar. Det gjorde jag också. Fast inte med lätthet. Jag kunde inte lägga en status på fejan om att jag hade röstat. Jag kunde inte ringa kollegan och tala om att jag var utelåst. Jag kunde inte föra över pengar då jag skulle handla. Det pratas om svältande barn. Min känsla av att vara utan mobil med mitt nya fina skal, d e t är problem minsann.

Av tant-rosa - 11 september 2014 09:13

Ännu mera än jag varit förut. Skälet till denna nya rädsla är fejan. Jag såg något häromdagen som gjorde att jag började gråta trots att jag inte visste vem han var. En man skrev på sin status "R I P Kalle Svensson" och hade t a g g a t Kalle!!!! Alltså en man har gått bort och han blir taggad, så denna status hamnar på hans sida. Tänk om inte anhöriga har fått tag i alla de velat informera? Vem har glädje av kommentarer som " nej va fan, jag mötte ju honom i lördags" Jag tycker detta är en fruktansvärd utveckling på statusar för att få vara först med information. Jag tycker det räcker med alla som ska restinpeasa alla kändisar. Va faen, låt mig läsa det själv på AB liksom. Jag kommer att spöka för den som taggar och restinpeasar mig efter min bortgång. Bööö...

Av tant-rosa - 10 september 2014 19:15

Ja, jag vet att det snart är val och att vi ska ställa oss viktiga frågor ang de olika partierna. Jag vet det. Men jag undrar ändå hur vi klarade oss utan denna burk innan och varför i h-e det inte kan göras något lika smidigt och smart till tårna. Det är ju så sjukt tråkigt att sitta och gnida med en bomullstuss. Dessutom jobbigt. Jobbigt när en mage tar emot. Nä, jag är inte gravid, bara fet. Skit mä, att ingen kommit på en bra tå-burk.

Av tant-rosa - 9 september 2014 22:30

Den när tonårstjejen tjatar på sin pappa och vill ha en flaska vin och höjer rösten?! "...och dååå får jag ett litet utbrott på dig och antyder att du är en dålig förälder" Pappan svarar att han får dåligt samvete. Jag hade svarat med en högersving in i väggen.

Av tant-rosa - 9 september 2014 17:58

Jag började titta på Paradise Hotel för att två blogg och fejanvänner har sin kusin med där. Eric heter han. Snygg och lugn för det mesta. Dock sjukt dålig inställning när det gäller skillnaden på kvinnor och mäns sex. Har grabbar haft sex med 174 tjejer är de kungar, men har tjejer haft sex med 30 grabbar är de slampor. Hallå liksom, hade vi inte kommit förbi det tänket? Iaf, jag tittar på hur de ljuger, hånglar och festar.
Sedan började jag titta på Big Brother för att det är Patric som har stajlat och inrett huset detta år. Jag ser hur tjejerna speglar sig och pillar i håret hela tiden. Jag menar h e l a tiden. De kan jucka och ha sex, men herre jösses om de skulle visa sig osminkade. Nä, då är det viktigt med feta glajer inomhus. Dessutom kan de inte säga en hel mening. De säger halva meningar och sedan "fattar du?" När en 40-årig kille kom in, så kallades han för 200 år. Dessa ungdomar har inte fått chans att festa med gamlingar så många gånger. Sluta titta på skiten då, säger ni. Ja det ska jag göra. Jag ska bara se ett avsnitt till. Kanske två. Eller möjligtvis tre.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards