Alla inlägg under september 2014

Av tant-rosa - 8 september 2014 17:37

Min minsting har tillbringat tre dagar i Visby. Det var genom arbetet han var där och alla regionerna i Sverige träffades, umgicks och var på bankett. Där blev Pontan utvald till bästa säljaren i Halmstad. Fick diplom och fick hålla tal. Dessutom fick han beröm för att han var en sådan bra kollega som höll en bra och härlig stämning på kontoret. Stolt morsa. Bra jobbat onge.

Av tant-rosa - 8 september 2014 13:52

Jag är ett riktigt kap just nu ska ni veta. Jag är dunderförkyld och snyter mig varannan minut. Halsen visslar/väser när jag andas. Hostan får mig att klökas. Jag fjällar i hela ansiktet och mitt nagellack är mer skavt än skavdast. Dessutom vägde jag mig imorse och har en otroligt stor underlängd. Så passa på och stöt på mig nu. Nu har ni chansen liksom.

Av tant-rosa - 7 september 2014 18:00

Hotellet vi bodde på var det sämstaste jag ever bott på. Asså, ni skulle bara sett, hört och smakat det vi fick se, höra och smaka. Ibland grät vi och ibland skrattade vi åt skiten. Tre av oss i gänget var på detta hotell för tre år sedan och upplevde det som bra. Så om det var chef/ägarbyte som är orsaken vet vi inte, men resebolagen borde verkligen se över det igen.
Jag brukar ha överseende, ta seden dit jag kommer och kunna tänka okejdå. Men denna veckas hotellvistelse går till historien. Deras skylt visar fyra stjärnor. På fritidsresors sida, som förresten nästan bara satt in positiva kommentarer, kan man se att de gett dem treplus stjärnor. Jag ger dem treminus stjärnor. Detta gör jag av följande skäl: De hade så få alternativ i baren på "all-inclusive-drycker" De hade endast vodka och rom när det gällde sprit. Eftersom både vitt och rött vin var o d r i c k b a r t pga att det var jäst, så gick vin bort. När vi klagade på vinet de första dagarna och trodde det var just DE flaskorna som var dåliga, så fick vi till svar att "detta var ett hotell och ingen restaurang" Jag som älskar rött vin till mat, satt med avslagen öl till måltiderna. Coca-colan hade aldrig en enda bubbla. Så ja, både öl och cola var jämt avslagna. En dag fick vi vatten i vodkan eftersom spriteläsken var slut och de blev skitsura för att vi inte ville dricka det vi blivit serverade. Det var nästan samma mat varje dag, så skillnaden på lunch och middag var inte stor. Inte stor alls. Vi var helt eniga om att det skulle dröja väldigt länge innan vi åt kyckling igen. Detsamma gällde dukningen. Same same, oavsett klockan. En morgon frågade jag om det fanns fler äggkoppar och fick "nej"
till svar. Alltså inte "nej tyvärr, jag ska hämta, vänta ska jag titta" nej endast ett "No" Det var nog dag fyra och vi hade slutat bli förvånade över den dåliga servicen, trodde vi. En dag städade de inte vårt rum, utan endast bäddade. Så handfat, dusch, toalett, spegel och golv lämnades. När de städade så kom de vid halv fem, vilket innebar att våra powernapar brann inne. Två dagar fick vi gå till receptionen för att be om toalettpapper. Det tog slut för att de satte in nästan tomma rullar till oss. Bredbandet sög, så vi fick passa på då vi var på andra ställen. Då vi skulle hem så fick vi info om att det fanns duschrum vi kunde använda. Det rummet städades nog inte för ofta, för det låg massa våta handdukar slängda på golvet som folk bara lämnat efter sig. Känn doften liksom. En hårfön fick vi rita oss själva. När vi checkade ut, så var det inget "tack för denna veckan, välkommen tillbaka, vill du jag ska klippa av armbandet åt dig" Nej, det var knappt ögonkontakt och ännu mindre ett hej. Sedan fanns det smågrejer som man kunde skita i men som blev större för att det andra var så dåligt. Uppträdena på kvällarna var så himla dåliga, den höga untz-musiken vid poolen osv. Så vi åt ute vissa kvällar och vi var glada för att vi i gänget hade roligt ihop. Vi var även glada över att det var trevlig personal på andra ställen. För det var inte bara skitdålig service, det var även total avsaknad av trevlig och leende personal. Fy faen så tråkigt hotell. Det var verkligen det sämsta jag varit på. S ä m s t a s t e. Punkt.

Av tant-rosa - 7 september 2014 15:36

Vi har haft en härlig vecka. Fint väder och 34 grader i skuggan varje dag. Den sista timmen innan bussen hämtade oss, så öppnade sig himlen och det regnade för första gången på fem månader. Hade vi tur eller! Mitt lila hår var lila i två dagar. Sedan var det hysteriskt fult den tredje dagen och jag fick sätta mig i frisörstolen för omstajling. Sol, salt och klorvatten var skälet. Men som vi badat. Som vi badat. I havet var vågorna över två meter höga och man slängdes som en vante och var helt maktlös. Personalen som hyrde ut solsängarna tog hand om oss och serverade goda drinkar. Jag dejtade Mehmet och blev både underhållen och serverad på hans brors restaurang. Jag blev stoppad i tullen och fick öppna väskan för att visa min kasse med allt blingbling. Vissa grejer som hände, stannar där. Ni vet ju uttrycket: det som händer i... stannar i...Synd att inte min dunderförkylning stannade kvar utan följde med mig hem och sällskapar mig i soffan. Ännu syndare att jag fjällar på näsan. Fast rosa näsa kanske är charmigt. Kanske.

Av tant-rosa - 5 september 2014 18:51

Igår fick jag ett rosa skal av Sanna. Bara sådär. Bara ett fack och precis rätt rosa. Hon bara gav mig det för att jag så himla gärna ville ha just DET skalet. Nä, hon orkade helt enkelt inte med mitt tjat längre. Jag tjatade helt enkelt ihjäl ongen. Tack Sanna.

Av tant-rosa - 2 september 2014 07:48

Vårt bredband suger. Men vi har det kanon. Vågorna är både höga och skitroliga. Ännu inte bränt oss. Hepp.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards