Alla inlägg den 14 januari 2015

Av tant-rosa - 14 januari 2015 11:51

I mitt förra inlägg berättade jag att jag hade snapsat "äpplet" under bordet en gång.

Det är inte så svårt faktiskt kom jag på. Dels för att de sällan "festar till det ordentligt" och dels för att jag alltid tålt mycket snaps och shot. Vet inte varför faktiskt, för vin tål jag inte så mycket. Hmm. Iaf. För några somrar sedan då Sus just lagt sin cykel på hyllan efter två VM-guld och massa andra priser så skulle vi festa ihop. Första gången fick hon gå och käkas litegranna och sedan åka hem. Andra gången blev det typ samma sak. Tredje gången sa jag att det var stopp med att bestämma själv och att jag numera skulle styra hennes alkoholintag. Sagt och gjort. Jag fixade glas åt henne, glas som var hennes egna.

 

Efter någon timme bad hon om ett större glas och ville ha drink precis som jag. Jag sa att hon först skulle göra alkotestet.

   

Gå på en rak linje, utan att vingla. Det gick ganska bra och vi båda var nöjda, så hon fick sin paraplydrink.

 

Sedan trodde hon att hon hade mig runt sitt finger och tiggde mer. Fast jag var stenhård. Jag skulle minsann lära henne festa och hur kunde jag göra det om hon blev dålig varenda gång liksom!?

 

Hur den kvällen slutade minns jag inte. Iaf är Sus bättre än hundtricket att ha med sig ut. Mama Mia så många grabbar/karlar som ska komma fram och hälsa/prata med henne.

Hmm, är det kanske dags att snart dra ner ongen hit igen för en utekväll?

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards