Alla inlägg den 15 februari 2015

Av tant-rosa - 15 februari 2015 14:43

Vad tyckte jag om filmen?
Jag hade bestämt mig för att den inte skulle vara så bra och att jag skulle bli besviken, så jag var redo liksom. Så därför var den inte så dålig. Har man inte läst böckerna, så kan man skita i att gå och se den. Då kommer man tycka den är skiiitdålig. De gjorde iaf de i vårt gäng, som inte läst dem. Som tur var så kunde man inte se hennes tankar i filmen. För visst var det lite tjatigt att läsa om rösterna som satt på varsin axel? Den ena som jämt slog volter och den andra som var präktig. Tankarna om scenerna har varit olika. En del trodde det skulle vara mer sexscener och blev besvikna och andra tyckte det var en porrfilm. Jag tyckte att det var en ganska bra film där de fått till spänningen i luften och vibbarna emellan dem, ganska bra. Detta var en film om första boken.
Sååå, har du läst böckerna så gå dit med inte alltför höga förväntningar och hoppas att där inte sitter skrattande ungdomar som pajar stämningen. Har du inte läst dem, så välj en annan salong och film. Mitt tips.

Av tant-rosa - 15 februari 2015 14:39

Igår var det minsann dags. Vi var tio stycken som sedan ett tag tillbaka hade bokade biljetter till filmen. Några av dem kom hit innan och vi åt middag. Middag som de hade gjort klar tidigare och kom med i gryta. Lätt att ha middagsbjudning liksom. Jag som röjde ordentligt på fredagen var inte så kaxig, men gjorde mitt bästa för att komma igång. Gick sådär. Iaf så hann vi med några glas på Kärven och hann att höra de första mellolåtarna, som Anders visade på tv:n. På röda kvarn var det mest ungdomar. Va faen, de var nog oskulder när böckerna skrevs liksom. Dessutom hade de inte feelingen utan skrattade när det var "darr i luften" Efter filmen gick vi tillbaka till Kärven för att några ville ha en öl innan hemgång. Jag ville ha vatten och vatten drack jag. Sängen var sjukt skön. Det skönaste på denna lördag.

Av tant-rosa - 15 februari 2015 14:35

Ni som känner och/eller följer mig, vet vad jag tycker om 14 februari och nu är den över. Gött!

Av tant-rosa - 15 februari 2015 13:18

Dagen började med att jag skrev och kommenterade en status på fejan och sade att denna dag brukar vara min turdag. Tjugo minuter senare fick jag ringa Pontan och be honom cykla hem till mig med extranyckel eftersom jag glömde min i hallen och kom varken in i bil eller lägenhet. Hur många saker jag tappade i golv och snubblade på under förmiddagen har jag inte en aning om, men många var det. Eftermiddagen var betydligt bättre och när konditorn på Regnbågen ringde och frågade om det fanns sug på en tårta, så sades det inte nej tack.

Efter jobbet swischade jag hem för att byta om och sätta på ansiktet innan jag tog mig till Kärven. Snick snack och go stämning tillsammans med ett glas gott. Sedan var det dags att gå bort till Foxen och det bokade bordet för fjorton glada fredagsfestare. Först kom Mikaela in med en bricka med bubbel som vi visste vem den kom ifrån. Sedan kom det in en bricka med tequilarose som vi inte hade en aning om vem den kom ifrån. Sedan kom Thomas med varsin Irland icetea till Ulle och mig. Den innehåller ungefär 147 olika spritsorter och är riktigt giftig, men gudagod. Sedan kom Magda in med en hink bubbel och när vi hade druckit ett vanligt glas rött, så kommer Magda in med en hink bubbel till. Ja, så höll vår kväll på och vi hade riktigt roligt. Diskjockeyn spelade skitdåligt och vi längtar till den "vanliga" ska komma tillbaka. Iaf så låg jag i fosterställning större delen av lördagen och självklart är det alla andras fel. Japp, det är det.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards