Alla inlägg den 22 februari 2015

Av tant-rosa - 22 februari 2015 12:51

Det är tufft en lördag morgon, när man vinat en del på fredagkvällen. Pontan, Tobias, Caline, Annika och jag åkte ner till Sjöbo för DM i bugg. Färden gick bra och det var mycket kaffe och skratt i bilen ner. När vi steg ur bilen så märktes lantiskänslan direkt och Pontan viftade lite med min regnbågsflagga som låg i bagaget och funderade på om han skulle bli dragen bakom en bil genom byn. Kul då, men ser ju själv att skämtet försvinner i texten. He he liksom. Det var Annikas första danstävling, men inte den sista berättade hon. Det var Halland och Skåne som tävlade mot varandra och Pontan och Caline vann distriktscupen och fick släpa hem det fina priset och en silverpokal i distriktsmästerskapet. De hade stolta morsor i mig och Skatan. Hemfärden var asjobbig pga snöoväder och vi var inte hemma förrän strax efter mellostarten. Den goda pizzan kompenserade de skitdåliga låtarna och vad som hände efter har jag inte en susning om, för då sov jag hårdare än törnrosa. Hårdare, men betydligt mjukare och skönare och bättre och finare och godare och......

Av tant-rosa - 22 februari 2015 12:47

Jag och Hanne dejtade på Kärven i fredags. Hon som aldrig varit där förut blev tokkär i stället. Hon gillade det lilla och det mysiga. Att sedan Anders kom och gav oss personlig service, tyckte hon inte var sämre liksom. Två av mina manliga kompisar hade bestämd dejt i baren för att deras quinns var hemma och när jag senare fick ett mail av den ena om att han gillar mig jättemycket, att han alltid tycker jag är glad och positiv och att det smittar av sig, så blev jag skitglad. Jag tycker nämligen likadant om honom. Iaf. Vi tog även ett glas gott på Hk. En härlig hemmakänsla fick jag hos/med personalen där och vi snackade lite skit och kramades innan vi gick bort till Foxen. Massa folk men inte så många känningar. Häng i baren och några danser på dansgolvet. Jag som skulle upp aptidigt lördag morgon gav mig hemåt strax efter tolvslaget. Jag ä r en klok kvinna.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards