Alla inlägg under februari 2015

Av tant-rosa - 22 februari 2015 12:47

Jag och Hanne dejtade på Kärven i fredags. Hon som aldrig varit där förut blev tokkär i stället. Hon gillade det lilla och det mysiga. Att sedan Anders kom och gav oss personlig service, tyckte hon inte var sämre liksom. Två av mina manliga kompisar hade bestämd dejt i baren för att deras quinns var hemma och när jag senare fick ett mail av den ena om att han gillar mig jättemycket, att han alltid tycker jag är glad och positiv och att det smittar av sig, så blev jag skitglad. Jag tycker nämligen likadant om honom. Iaf. Vi tog även ett glas gott på Hk. En härlig hemmakänsla fick jag hos/med personalen där och vi snackade lite skit och kramades innan vi gick bort till Foxen. Massa folk men inte så många känningar. Häng i baren och några danser på dansgolvet. Jag som skulle upp aptidigt lördag morgon gav mig hemåt strax efter tolvslaget. Jag ä r en klok kvinna.

Av tant-rosa - 19 februari 2015 19:18

Igår började Renees brygga. Jag tyckte det var riktigt bra. Så avslappnat och med så mycket humor. Började ju bra med hennes underbara make David, som jag skrattar bara jag ser. Jag längtar till nästa onsdag.

Av tant-rosa - 18 februari 2015 19:42

Jag är så hiiimla trött. Förmiddagarna går jättebra, likaså efter lunch. Men vid fyra och jag ska hem, så är jag inte helt vid medvetande. Mitt hem har fått lida för det. Jag går och lägger mig vid nio. Borde inte det räcka så säg? Va? Va? Va? Tänk om jag ändå var trött för att jag slarvade om nätterna. Då hade det iaf varit rolig trötthet. Nu är det bara trött trötthet. Natti på er.

Av tant-rosa - 17 februari 2015 18:50

...att ni har ett barn som är superallergisk mot miljarder saker. Tänk er att hen vuxit upp med att jämt, jag menar jämt måste ha f u l l koll på vad hen stoppar i munnen. Tänk er att hen en morgon äter hotellfrukost och efter hemkomst får en reaktion och svimmar, att hon följt med er hem och inte tagit sig till sin egna lägenhet. Tänk er att andningen upphör och tänk er tiden innan ambulansen kommer. Lillasyrran får in en spruta på rätt ställe. Andningen kommer igång. Mamman följer med ambulansen och pappan kör i egen bil. Tänk er att sitta i den egna bilen och plötsligt får se/höra ambulansen sätta på sirenerna och dra på för fullt, men glömmer meddela pappan att de inte gör det för att det blivit värre, utan för att de inser att de inte har helt rätt medicin, fallifall det plötsligt behövs och vill skynda sig upp. Fy faen, jag har tänkt på det miljoner gånger sedan det hände i söndags. Vilken fasa.

Av tant-rosa - 17 februari 2015 14:03

Denna grabb gillar jag. Han har mycket vist att säga!

Precis så känner jag med.

Han är så klok, så klok...

Just vad jag tänkt några gånger.

Jag minns också den gången jag blev kallad normal. Fy faen liksom.

He he he he...

Av tant-rosa - 16 februari 2015 14:28

Igår hjälpte mina söner mig med att få upp och ihop gåbandet. Jag verkligen avskyr promenader, så jag ska kolla om detta är min grej framför tv:n. Hoppas inte vinet skvätter ut.

Av tant-rosa - 15 februari 2015 14:43

Vad tyckte jag om filmen?
Jag hade bestämt mig för att den inte skulle vara så bra och att jag skulle bli besviken, så jag var redo liksom. Så därför var den inte så dålig. Har man inte läst böckerna, så kan man skita i att gå och se den. Då kommer man tycka den är skiiitdålig. De gjorde iaf de i vårt gäng, som inte läst dem. Som tur var så kunde man inte se hennes tankar i filmen. För visst var det lite tjatigt att läsa om rösterna som satt på varsin axel? Den ena som jämt slog volter och den andra som var präktig. Tankarna om scenerna har varit olika. En del trodde det skulle vara mer sexscener och blev besvikna och andra tyckte det var en porrfilm. Jag tyckte att det var en ganska bra film där de fått till spänningen i luften och vibbarna emellan dem, ganska bra. Detta var en film om första boken.
Sååå, har du läst böckerna så gå dit med inte alltför höga förväntningar och hoppas att där inte sitter skrattande ungdomar som pajar stämningen. Har du inte läst dem, så välj en annan salong och film. Mitt tips.

Av tant-rosa - 15 februari 2015 14:39

Igår var det minsann dags. Vi var tio stycken som sedan ett tag tillbaka hade bokade biljetter till filmen. Några av dem kom hit innan och vi åt middag. Middag som de hade gjort klar tidigare och kom med i gryta. Lätt att ha middagsbjudning liksom. Jag som röjde ordentligt på fredagen var inte så kaxig, men gjorde mitt bästa för att komma igång. Gick sådär. Iaf så hann vi med några glas på Kärven och hann att höra de första mellolåtarna, som Anders visade på tv:n. På röda kvarn var det mest ungdomar. Va faen, de var nog oskulder när böckerna skrevs liksom. Dessutom hade de inte feelingen utan skrattade när det var "darr i luften" Efter filmen gick vi tillbaka till Kärven för att några ville ha en öl innan hemgång. Jag ville ha vatten och vatten drack jag. Sängen var sjukt skön. Det skönaste på denna lördag.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards