Alla inlägg under februari 2015

Av tant-rosa - 15 februari 2015 14:35

Ni som känner och/eller följer mig, vet vad jag tycker om 14 februari och nu är den över. Gött!

Av tant-rosa - 15 februari 2015 13:18

Dagen började med att jag skrev och kommenterade en status på fejan och sade att denna dag brukar vara min turdag. Tjugo minuter senare fick jag ringa Pontan och be honom cykla hem till mig med extranyckel eftersom jag glömde min i hallen och kom varken in i bil eller lägenhet. Hur många saker jag tappade i golv och snubblade på under förmiddagen har jag inte en aning om, men många var det. Eftermiddagen var betydligt bättre och när konditorn på Regnbågen ringde och frågade om det fanns sug på en tårta, så sades det inte nej tack.

Efter jobbet swischade jag hem för att byta om och sätta på ansiktet innan jag tog mig till Kärven. Snick snack och go stämning tillsammans med ett glas gott. Sedan var det dags att gå bort till Foxen och det bokade bordet för fjorton glada fredagsfestare. Först kom Mikaela in med en bricka med bubbel som vi visste vem den kom ifrån. Sedan kom det in en bricka med tequilarose som vi inte hade en aning om vem den kom ifrån. Sedan kom Thomas med varsin Irland icetea till Ulle och mig. Den innehåller ungefär 147 olika spritsorter och är riktigt giftig, men gudagod. Sedan kom Magda in med en hink bubbel och när vi hade druckit ett vanligt glas rött, så kommer Magda in med en hink bubbel till. Ja, så höll vår kväll på och vi hade riktigt roligt. Diskjockeyn spelade skitdåligt och vi längtar till den "vanliga" ska komma tillbaka. Iaf så låg jag i fosterställning större delen av lördagen och självklart är det alla andras fel. Japp, det är det.

Av tant-rosa - 12 februari 2015 15:46

Jag hittade gamla dansfilmer som Matte lagt upp. Här är förstfödde, Emelie och Cocci i dubbelbuggen. De vann DM samma år. Jag minns detta program. Tobias var 16 år, så det är alltså 18 år sedan. Så himla kuligt att se.Iaf för en stolt morsa.

Av tant-rosa - 12 februari 2015 11:54

På lördag är vi tio stycken som ska gå och se filmen. Jag har läst alla tre böckerna. De var mycket lättlästa. När jag läste första, så var Nonne och jag på Lanzarote. På fem solsängar såg jag samma bok, fast på andra språk. Den första boken tog det ett tag innan det blev lite aktion, den andra var ljummen och jag var sjukt trött på hennes blyga finger i munnen. Den tredje var bäst tycker jag. Iaf är jag glad att jag läst dem. Tobias sa att sådana handlingar har det funnits i tidningsform i hundra år, men där har han minsann fel. För all annan erotik har skrivits av män och då är det pang på. Det är det som är skillnaden med Mr Grey. Förspel, förspel och mera förspel. Nää, jag tror inte att filmen kommer vara en hit, men ändå roligt att se den. Så nu längtar vi till lördag. fast först kommer en kulig fredag, då vi är 14 stycken som bokat bord på Foxen. Mr Grey kommer inte vara med då, för han kommer vila upp sig tills han ska dejta mig på lördag.

 

Av tant-rosa - 10 februari 2015 18:34

...fina låtar, vackra blommor, minnen, skratt, gråt, kramar och löften. Så kan jag summera denna dag som innehållit ett sista svårt farväl i kapellet.

Av tant-rosa - 9 februari 2015 14:55

Jag: Jag har funderat på att lägga till lite leopard till mitt rosa.
Tobias och Pontan (väldigt samtidigt): Nej mamma!
Jag: Jo, jag tror det blir snyggt.
Pontan: Det blir det inte.
Jag: Jo, det blir säkert skitfräckt.
Tobias: Mamma, minns du när du en gång sa "ni får lova att säga till mig om jag börjar bli för mycket!"?
Jag: Mm...
Tobias: Den gånger är nu.
Jag: Mutter, mutter, faen mä!!

Av tant-rosa - 8 februari 2015 10:30

Från en grabb som är född -90 och som jag inte träffat och kramat på nästan ett år. Jag får faen skärpa mig och ta och göra ett besök på stället där han är restaurangchef. Basta!
Jag är så lyckligt lottad som har så goa ongar i min omgivning.

Av tant-rosa - 8 februari 2015 09:48

Jag är dundersyld. Haft ont i hals, haft feber och hostat sönder mig hela veckan. Men efter festkvällen i fredags så lossnade det täppta i näsan. Så igår nös och snöt jag mig konstant och jag funderade på när jag nös sist utan att behöva korsa fötterna och knipa. Det var flera år sedan iaf. Mina nysningar hindrade inte oss från att ha myskväll och vi samlades här. Igår var det första Mello utan I och innebörden av ordet "sorgeår" förstås ännu en gång. Allt ska ske en första gång utan henne. Men tugget om klädsel och kvaliteten på både artister och programledare var detsamma. Vi tyckte att Sanna och Robin skötte sig jättebra. De ligger steget före alla gnällare och det gillar jag. Men jag gillade inte hennes klänning. Illasittande kläder på snygga kroppar är inte alls ok. Nope.

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards