Alla inlägg under maj 2015

Av tant-rosa - 24 maj 2015 14:21

Igår kom Annika hit och vi tog ett glas gott på ballan. Tobias som skulle köra oss, sällskapade en stund.

Han körde oss till Ulle och Thomas där vi skulle fira och festa. Fira att Ulle hade sprungit Göteborgsvarvet. Alltså var det Thomas som tog emot oss. Så fort vi kom in, så satte jag alla i arbete med att blåsa ballonger och rita teckningar. De var inte svårövertalade

Thomas sööörvade oss med bubbel hela tiden.

 

De hade fixat massa frågor också, så han delade in oss i två lag. Vilket lag som vann är nog fortfarande inte helt klart. Vem bryr sig liksom?

Lekarna i trädgården flöt på eftersom i n g e n av oss fuskade. Host host.

Sedan kom hon hem. Fantastiska Ulle. Hon och några tjejer bestämde att de skulle springa loppet. Den ena efter den andra hoppade av. De var otränade, de hade brutit en nagel och bla bla. Ulle låg i dubbelsidig lunginflammation i påskas, men hon var den enda som genomförde loppet. Hon sprang det på 3,45. Retliga fyrtiofem sekunder!! Hon var med rätta stolt över sig själv som kört upp till Gbg själv, sprang själv och sedan körde hem själv.

Ulle berättade om hur det hade varit att springa och vad som hade hänt eller inte hänt. Hon jobbade också på att hinna ikapp oss i både mat och dryckstatusen.

Sedan var det fullt ös på oss alla och spotify jobbade på bra.

 

Vid tolv skulle alla ut på stan, men jag och Annika var inte ett dugg sugna på det. Så vi åkte hem. Hade inte tråkigt för det, utan skrattade så vi fick knipa för att inte kissa på oss. Undrar vad grannarna tyckte om oss?

TACK Ulle och Thomas för en härlig kväll. Puss och kram på er.

Av tant-rosa - 23 maj 2015 11:50

Alltså jag fattar ju att jag ska bli sjukt impad. Det fattar jag. Så fattar jag att Tobias vill ha 1,4 mille för att kunna köpa den och inte bara få provköra och dra som faen nere vid hamnen. Men jag fattar inte hur man kan bli så till sig över en bil, när det finns så många snygga klänningar.

Av tant-rosa - 23 maj 2015 11:30

Igår var vi några ur Pridegänget som dejtade på Ölfiket för en after work. Det var mysiga timmar och det var roligt att prata om andra grejer än bara uppdrag, regler, mail och sponsorer. Planen om att öka tempot och festa vidare med andra blev ett stort antiklimax och det var snopet att vara hemma halv elva en fredagkväll. Men jag får väl se det som att jag har mer ork att festa ikväll. För ikväll ska vi fira.

Av tant-rosa - 22 maj 2015 15:16

Idag har jag varit i Mellby och undervisat i tecken för åtta tjejer. De arbetar på en förskola som fått en liten hörselskadad tjej. Jag tycker verkligen om det och känner hur min energinivå stiger. Det är bra det, för ikväll ska vi Pridegänget och RFSL ha after work på Ölfiket. Ett ställe jag aldrig varit på, vilket är konstigt eftersom de har trubadur på onsdagar och jag har krypavstånd dit. Synd jag inte hämtat hem min cykel, som står där jag ställde den förra sommaren. Ibland kan man verkligen undra om jag checkat ut från hotell Smart?! Troligtvis!

Av tant-rosa - 21 maj 2015 18:25

- ett gulligt mail om att jag finns i någons tankar
- glädja någon skitmycket
- uppdrag att hämta våra Pridetröjor
- ett gott gapskratt
- kramp i en tå
- ett handarbetssug
- ett trötthetsanfall
- längtan till helgen
Jag fick också en fågelskit på fönstret, så snart kommer jag håva in massa kosing och jag vet precis vad jag ska göra med dem. Jag fick nämligen även en idé.

Av tant-rosa - 21 maj 2015 09:54

Tänk er för liksom. Ta ert ansvar!

 

Av tant-rosa - 21 maj 2015 09:50

Han: Jag köpte en snygg bricka och sedan fick jag veta att det var en Gynningbricka.
Jag: Va? Köpte du en Carolina Gynningbricka utan att veta om det?
Han: Ja jag tyckte den var snygg och då ville jag har den.
Jag: Mållös

Av tant-rosa - 20 maj 2015 12:06

Nu har Picassostatyn fått färg, HFAB har skaffat regnbågsflaggor, flera jakande besked från både kommun och sponsorer. Dessutom jobbar Håkan på "Smycka" med att ta fram ett Pridesmycke. Nu hoppas vi bara att han där uppe kommer fixa himlen gul och blå med. Japp det gör vi?

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards