Alla inlägg den 2 juni 2015

Av tant-rosa - 2 juni 2015 13:56

Vi hade vårt första Pride i lördags. Stockholms Pride startade 1998.

De har stora lastbilar och flak. Vi tillät inga större fordon, vilket jag hoppas kommer att ändras genom åren. De är flera tusen fler än oss. Så självklart är det skillnad. Men uj uj viiiilken skillnad. Vår parad var som en grå demonstration i jämförelse. Folk orkade inte ens hålla ihop tågen. Beige parad, som jag hoppas blir mycket bättre nästa år.

Kolla in skillnaden liksom  

 

 


Av tant-rosa - 2 juni 2015 10:30

Asså, ska detta föreställa svenska flaggan så blir även jag förbannad. Jag brukar ha massa tålamod angående flyktingar och invandrare. Det är inte dem jag blir förbannad på, utan den skitjävla mesiga invandrarpolitiken vi har, så det inte blir missförstånd här och nu. Men om det stämmer att detta är vår flagga som har fått en vit/beige färg istället för gul, för att den ska passa alla på vår nationaldag. Jag då blir jag riktigt skitupprörd. Jag hoppas jag har fetfel!!!

Presentation


Välkommen hit. Antingen har jag tvingat hit dig, eller så kollar du hellre här än städar/betalar räkningar.Glad är iaf denna kärring som bloggar om vardag,fest,mina utflugna söner och katten Zambo.

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards